Fandom

Familie Wiki

10 jaar Familie

2,768pages on
this wiki
Add New Page
Comments0 Share

Seizoen 11

10 jaar Familie

10jr 01

Algemene Informatie

De special '10 jaar Familie' werd uitgezonden op 30 december 2001, tijdens seizoen 11. Het is een extra-lange aflevering die 56 minuten duurt en draait rond een verrassingsfeest voor Anna, die weldra jarig is.

Inhoud

Anna wordt over enkele dagen 80 jaar en dat mag niet onopgemerkt voorbijgaan. Trudy heeft een verrassingsfeest voorbereid en ziet er dan ook streng op toe dat alles volgens haar draaiboek verloopt, soms tot enige ergernis van de anderen. Walter komt speciaal voor de feestelijkheden terug uit Rome, waar hij sinds enige tijd als bisschop werkt. Het is de bedoeling dat hij en Jan met een luchtballon in de tuin landen, maar die onderneming draait anders uit dan verwacht. Intussen proberen zowel Cathérine als Thomas en Sarah toegang tot het feest te verkrijgen, hoewel ze niet zijn uitgenodigd. Ondanks enkele tegenvallers, wordt het een geslaagde dag.

Aanwezige personages

Galerij

10jaarfamilie
Afbeeldingen kunnen hier bekeken worden.

Trivia

  • Deze aflevering en de finale van seizoen 13 zijn de enige twee afleveringen die op zondag werden uitgezonden.
  • Er worden verschillende verwijzingen gemaakt naar het feit dat Familie 10 jaar bestaat:
    • Jo, Anna en Albert worden in de auto opgehouden door een dorpsfeest: de 'Fanfare van de Heilige Familie' bestaat 10 jaar. In het straatbeeld zijn hierdoor tal van ballonnen met "10 jaar Familie" te zien.
    • Maarten heeft voor Anna een kroon geknutseld waarop de boodschap "Nog 10 jaar erbij!" staat geschreven.
    • Guy en Monique geven Anna een krat wijn cadeau uit 1991, volgens Guy een 'heel goed jaar'. Eind 1991 werd dan ook de eerste aflevering van Familie uitgezonden. 
    • Jan haalt bij de bakker per ongeluk de verkeerde taart af. Hierop staat het opschrift "10 jaar fanfare".
    • De familie heeft voor Anna en Albert samengelegd voor een reis van 10 dagen naar Benidorm.
    • Albert heeft voor Anna een boeket van 10 rode rozen gekocht.
  • Gunther Levi (Peter), Chris Van Tongelen (Bart) en Hilde Van Wesepoel (Linda) zingen tijdens het feest een alternatieve versie van het introlied als verjaardagsserenade voor Anna.
  • Jan Schepens (Jo) en Kristine Perpête (Els) zingen op het einde van de aflevering samen een intiem duet.
  • In deze aflevering speelt Louis Talpe een eenmalige gastrol als kelner op het feest.