Fandom

Familie Wiki

20 jaar Familie - opening van de VDB Holding

2,819pages on
this wiki
Add New Page
Comment1 Share

Seizoen 21

20 jaar Familie: de opening van de VDB Holding.

Algemene Informatie

Op 30 december 1991 kwam Familie voor het eerst op de buis. Op 30 december 2011, 20 jaar later, is de soap aan zijn 4755ste aflevering toe. Reden genoeg om deze aflevering dubbel en dik te vieren. De hele familie is bij elkaar gekomen om de opening van de VDB Holding te vieren. In tegenstelling tot de meeste specials, duurt deze aflevering maar 30 minuten. 

Inhoud

De aflevering begint met een flashback van Anna Dierckx en Marleen Van den Bossche. Het is een fragment van de allereerste aflevering. Later blijkt dat Anna aan het dagdromen was wanneer Albert Thielens haar weer wakker maakt. De twee zijn al redelijk vroeg wakker en vooral Anna is zenuwachtig voor het openingsfeest van de VDB Holding.

Bij Evy Hermans en Pierrot Van den Bossche gaat het minder goed. Pierrot vertelt dat ze niet wil meegaan naar het openingsfeest en daarbovenop vertelt hij haar dat hij teruggaat naar Afrika. Evy is helemaal over haar toeren en vertrekt naar het feest zonder Pierrot.

Bij de VDB Holding is iedereen op van de zenuwen. Peter Van den Bossche brieft de mensen van de security om er zeker van te zijn dat Vera en Kelly niet onverwachts opduiken op het feest. Caroline De Meester heeft een radio-optreden kunnen versieren voor Veronique Van den Bossche en Axel De Meester zorgt ervoor dat al zijn kleren op tijd in de winkels geraken voor de modeshow.

Later op de dag volgt er de persconferentie in de KomEet waar ook heel de familie aanwezig is. Dirk Cockelaere komt te weten dat Pierrot niet naar het feest zal komen. Veronique zorgt voor de openingsspeech en legt het principe van de Holding uit. Ondertussen ontstaat er eindelijk passie tussen Trudy Tack de Rixart de Waremme en Bart Van den Bossche. Bart besluit om eerlijk te zijn over zijn gevoelens en de twee kussen.

Na de persconferentie gaat heel de familie naar het feest waar onder andere Brahim en Milk Inc. optreden. Axel staat wel voor een probleem: één van de modellen heeft afgehaakt nadat ze een volledige fles wodka leeggedronken heeft. Gelukkig komt Alex nog net op tijd met een oplossing: Anna gaat haar plaats innemen tijdens de modeshow.

Op hetzelfde moment komt Peter te weten dat Vera en Kelly rondlopen op het openingsfeest. Hij kan samen met June en Bart de twee vatten. Ze worden ondervraagt bij de security en Kelly vertelt eindelijk de waarheid: Vera heeft alles uitgevonden zodat ze Peter zou kunnen chanteren. Peter besluit om de twee te laten gaan zonder de politie te bellen.

Na de modeshow, waarbij vooral Anna de show stal, gaat de hele familie weer naar de KomEet om te klinken op de goede afloop. Niko Schuurmans begint met zijn muziek en iedereen begint met elkaar te dansen. Ook Bart en Trudy beginnen te dansen met elkaar, en Hanne Van den Bossche is hier niet mee opgezet.

De aflevering eindigt met een dans tussen Anna en haar kleinzoon: Peter.

Foto's

Aanwezige personages