FANDOM

Middenin seizoen 6 vindt plots een tijdsprong van maarliefst 7 jaar plaats, meer bepaald in aflevering 1084, uitgezonden op 6 januari 1997. De tijdsprong zorgt voor een heleboel nieuwe personages en verhaallijnen.

De originele aanleiding van de tijdsprong was dat acteur Christophe Dujardin, die toen de rol van Bart speelde, omwille van zijn studies geen tijd meer had om een vaste rol te spelen, terwijl de makers het aandeel van Bart net wilden laten groeien. Vervolgens kwam het idee om voor een oudere Bart te gaan, en dus moesten de andere personages mee verouderen.

Inhoud

In de eerste afleveringen na de tijdsprong is onder meer het volgende te zien:

  • Guido revalideert nog steeds van de moordaanslag aan Malta, waarbij zijn echtgenote Claire het leven liet. Inmiddels is hij een relatie begonnen met zijn thuisverpleegster Els.
  • Bart keert na zeven jaar studeren terug uit de Verenigde Staten. Veronique, die sinds het ongeluk van haar vader de leiding over VDB Systems op zich heeft genomen, vreest door zijn komst voor haar positie.
  • Didier De Kunst staat terug aan het hoofd van het FAIC.
  • Henk is getrouwd met zijn grote liefde Lenka en runt de Van den Bossche Plant op Malta.
  • Jan en Nele hebben naast hun dochter Leen nu ook een zoontje Maarten gekregen.
  • Walter is terug in de Kerk getreden en wordt weldra tot bisschop gewijd.
  • Mieke maakt plannen om voor Artsen Zonder Grenzen te gaan werken.