FANDOM

Seizoen 17

Special: Xavier Latour ontsnapt uit de gevangenis

2B8T1870

Algemene Informatie

De 3800ste aflevering van Familie is een bijzondere en extra-lange aflevering waarin aartsvijand Xavier Latour uit de gevangenis kan ontsnappen en Marie-Rose De Putter gijzelt.

Inhoud

Na zijn uitlevering door Zuid-Afrika is Xavier Latour in België veroordeeld tot twee jaar cel. Peter Van den Bossche vreest de dag dat zijn nemesis terug op vrije voeten komt en hij krijgt het dan ook benauwd wanneer hij op een dag het bezoek krijgt van Christel Feremans, de vriendin en partner in crime van Latour. Christel heeft een boodschap: Latour wil Peter spreken in verband met de dood van Joe Bonduono, zijn Maltese vriend die in juni van vorig jaar officieel zelfmoord pleegde. Peter vermoedt dat het om een valstrik gaat en weigert op de uitnodiging in te gaan.

Marie-Rose De Putter gaat wel naar de gevangenis. Zij had destijds een relatie met Joe en heeft nooit geloofd dat hij uit het leven is gestapt. Ze wil deze kans om de waarheid te achterhalen, niet laten schieten. Tijdens haar bezoek krijgt Marie-Rose de bevestiging van haar vermoeden want Latour bekent dat hij Joe heeft vermoord. Ze krijgt echter geen tijd om te reageren, want er breekt een opstand uit onder de gevangenen. De cipiers krijgen geen grip op de situatie. Zowel Marie-Rose als Xavier Latour worden gegijzeld en meegesleurd in een draaikolk aan spectaculaire gebeurtenissen...

Foto's

Trivia

  • Dit is voorlopig één van de twee enige specials waarbij het afleveringsnummer geen rol speelt. De andere specials vinden altijd plaats wanneer de reeks een bepaald aantal afleveringen overschrijdt (Aflevering 1000, 10 jaar familie...).