FANDOM

Agnes Moelaert (#2)
Seizoenen 24 Agnesprofiel
Eerste verschijning Aflevering 5343 - 17 september 2014
Laatste verschijning Aflevering 5360 - 10 oktober 2014
Gespeeld door Jaela Cole

Kinderen Onbekend
Ouders Onbekend
Huidige categorie Vorige Gastpersonages
Algemene InformatieStudies en BeroepslevenVerhaallijnenFoto's

Algemene Informatie

Agnes Moelaert is een gastpersonage dat van 17 september 2014 tot en met 10 oktober 2014 vertolkt wordt door Jaela Cole. Het personage is niet te verwarren met Agnes Moelaert, de gelijknamige zus van Mathias Moelaert.

Studies en Beroepsleven

Agnes heeft Secretariaat-Talen gestudeerd en solliciteert voor de job als secretaresse bij het bedrijfje van Mathias Moelaert: BioPro-Made. Ze wordt na enkele weken alweer ontslagen omdat ze Mathias en Marie-Rose begint te stalken. Jenny Versteven is haar opvolgster.

Verhaallijnen

Mathias Moelaert komt in contact met Agnes omdat hij haar per ongeluk heeft toegevoegd via Skype. Hij was eigenlijk op zoek naar zijn zus, die ook Agnes Moelaert heet. Tijdens hun eerste gesprek, merkt Mathias meteen op dat hij een foutje heeft gemaakt, maar de twee blijven toch met elkaar praten. Tijdens hun tweede gesprek vraagt Agnes al snel om eens af te spreken. Ze ontmoeten elkaar voor het eerst in de Jan en Alleman. Wanneer Mathias vertelt dat hij op zoek is naar een secretaresse, biedt Agnes zich meteen aan. Net voor Mathias vertrekt, vraagt Agnes of hij tijdens de volgende skype-sessie een andere kant van zich wil laten zien. De volgende dag toont Mathias een miniatuurbootje en vertelt hij over zijn verleden als scheepsbouwer. Nadien laat Agnes ook een andere kant van zichzelf zien, maar daar had Mathias duidelijk niet op gerekend. Agnes begint zich namelijk uit te kleden. Mathias is gechoqueerd en beëindigd halsoverkop het gesprek.

Mathias wil zijn huwelijk niet in gevaar brengen en verbreekt daarom alle contact met Agnes. Ze blijft echter pogingen ondernemen om de draad weer op te pikken. Wanneer Mathias op zoek gaat naar een secretaresse voor BioPro-Made, komt Agnes zich dan ook als sollicitante opdringen. Ze palmt Marie-Rose De Putter helemaal in en wordt onder haar impuls ook aangenomen, tot grote frustratie van Mathias.

Agnes dringt zich al snel op bij Marie-Rose en Mathias, en blijft vaak langer werken dan nodig is. Ze komt ongestoord binnen wanneer ze wil, en luistert gesprekken af. Ze krijgt Marie-Rose zelfs zo ver om haar een slaapplaats aan te bieden omdat ze teveel gedronken heeft. Voor Mathias is de maat vol en hij wil zo snel mogelijk Agnes buiten krijgen. Wanneer Agnes opnieuw Mathias wil verleiden, en nadien een knuffel van Arthur Van den Bossche in een kookpot van Marie-Rose verstopt, besluit Mathias haar op staande voet te ontslaan.

Diezelfde dag komt Agnes terug en vertelt ze aan Marie-Rose dat Mathias haar wou verleiden. Mathias probeert zijn vrouw ervan te overtuigen dat Agnes een zottin is. Marie-Rose merkt al snel dat Agnes zich krankzinnig gedraagt en gelooft haar man. Agnes verdwijnt nadien uit het leven van Mathias en Marie-Rose.

Foto's