FANDOM

† Alex De Grauwe
Seizoenen 23 PortretAlex
Eerste verschijning Aflevering 5112 - 3 september 2013
Laatste verschijning Aflevering 5135 - 4 oktober 2013
Gespeeld door Maarten Claeyssens

Kinderen Onbekend
Ouders Onbekend
Huidige categorie Vorige Gastpersonages
Algemene InformatieVerhaallijnenTriviaFoto's

Algemene Informatie

Alex De Grauwe is een gastpersonage dat van 3 september 2013 tot en met 4 oktober 2013 vertolkt wordt door Maarten Claeyssens.

Verhaallijnen

Alex zit al drie jaar in dezelfde gevangenis waar ook Bert Van den Bossche opgesloten zit. De twee hebben nooit met elkaar gesproken tot Bert het idee krijgt om te ontsnappen. Alex is een sluwe crimineel die zeer populair is binnen de gevangenis. Hij kan namelijk de andere celgenoten voorzien van sigaretten,drugs en andere middeltjes. Wanneer Bert hem drugs ziet dealen, begint hij contact te zoeken met Alex.

Alex ziet het ontsnappingsplan van Bert wel zitten maar hij vreest toch dat het niet zal lukken zonder extra hulp. Daarnaast werkt Alex samen met een andere celgenoot die niet zomaar zal willen meewerken. Dankzij Bert kan de leverancier van Alex echter uitgeschakeld worden.

De weken daarna beginnen Bert en Alex aan de voorbereidingen van hun ontsnappingspoging. Wat Alex echter niet weet is dat Bert een gemeen plannetje aan het smeden is. Hij laat een nieuwe identiteit maken op de naam van Alex en hij is van plan om Alex uit te schakelen alvorens te ontsnappen.

Begin oktober is het grote moment aangebroken voor Bert. Hij vermoord Alex en hij verwisseld van kledij met Alex. Hierna steekt Bert Alex in brand waardoor de politie ervan overtuigd is dat Alex de persoon is die ontsnapt is en Bert overleden is.

Trivia

  • Vier jaar eerder heeft Maarten als eens in Familie meegespeeld als Sebastien Legrand. In deze rol werd hij vermoord, maar in plaats van Bert gebeurde dit door Xavier Latour.

Foto's