FANDOM

† Alexandra Boudewijns
Seizoenen 17 Alexandra
Eerste verschijning Aflevering 3671 - 17 oktober 2007
Laatste verschijning Aflevering 3768 - 7 februari 2008
Gespeeld door Marianne Van der Veken

Kinderen -
Ouders Onbekend
Huidige categorie Vorige Gastpersonages
Algemene InformatieFamilie en LiefdeslevenVerhaallijnenTriviaFoto's

Algemene Informatie

Alexandra Boudewijns is een gastpersonage dat van 17 oktober 2007 tot en met 7 februari 2008 vertolkt wordt door Marianne Van der Veken.

Familie en Liefdesleven

Alexandra is de weduwe van Alberto Gallo, een Italiaanse modegigant. Hij liet haar achter met een berg schulden en Alexandra tracht daarom tot een samenwerking met Mario Van de Caveye en Veronique Van den Bossche te komen. Al snel vindt ze in Bert Van den Bossche een betere partij om aan geld te geraken.

Verhaallijnen

Mario Van de Caveye en Veronique Van den Bossche zijn voor hun werk in Toscane en lopen daar Alexandra tegen het lijf, de weduwe van modegigant Alberto Gallo. Mario en Alexandra kunnen het goed met elkaar vinden en Alexandra stelt een samenwerking voor met Linea Veronica. Een tijdje later komt Alexandra zelf naar België om de samenwerking te bespreken. Wanneer ze een bezoekje aan Linea Veronica brengt, ontmoet ze hun zakenpartner Bert Van den Bossche, die meteen de aandacht van de mooie vrouw opeist.

Alexandra keert terug naar Italië en ondertussen komen Mario en Veronique te weten waarom ze zo graag wou samenwerken. Door de dood van haar echtgenoot heeft ze een hoop schulden opgelopen die ze via deze samenwerking wil wegkrijgen. Veronique wil het daar niet bij laten en schakelt Bert is om Alexandra schaakmat te zetten. Bert maakt een overeenkomst en is bereid om haar schulden over te nemen. Mario krijgt medelijden met de vrouw en geeft haar in het geniep geld zodat ze in het buitenland een nieuw leven kan beginnen.

Een hele tijd later staat Alexandra plots terug in België en zoekt ze contact met Mario. Bert kan zijn ogen niet geloven wanneer ze voor hem staat en biedt haar een verblijfplaats aan. Gerdien Reynders woont echter ondertussen bij Bert en kan haar jaloezie maar moeilijk bedwingen wanneer ze merkt dat de twee het wel heel goed met elkaar kunnen vinden. Alexandra krijgt het op haar heupen van Gerdien en Sibe Reynders en ze wil dat Bert de tieners op straat zet. Gerdien voelt zich bedreigd en besluit Alexandra stevig aan te pakken. Tijdens een verhitte discussie valt Alexandra van de trap en is ze op slag dood.

Trivia

Foto's