FANDOM

André 'Dré' Beynens
Seizoenen 2021 Dré1
Eerste verschijning Aflevering 4613 - 30 april 2011
Laatste verschijning Aflevering 4830 - 13 april 2012
Gespeeld door Frank Dingenen

Kinderen -
Ouders Onbekend
Huidige categorie Vorige Nevenpersonages
Algemene InformatieFamilie en LiefdeslevenVerhaallijnenGalerijFoto'sLees Meer

Algemene Informatie

André Beynens is een nevenpersonage dat van 30 april 2011 tot en met 13 april 2012 vertolkt wordt door Frank Dingenen

Familie en Liefdesleven

André en Myriam Beynens waren jarenlang getrouwd. Hun huwelijk bleef kinderloos, maar ze hadden wel een hondje dat ze alletwee doodgraag zien: Loekie. Hun huwelijk was echter allesbehalve perfect, want Myriam durfde al eens agressief uit de hoek te komen. Dankzij de overtuigingskracht van Jan en Rita, maakt André een einde aan zijn huwelijk en komt het tot een scheiding. 

Nadien probeert André opnieuw een vrouw te vinden via datingsites en singleavonds in de Jan en Alleman. Hij ontmoet Bea online, maar zij lijkt meer interesse voor Jan te hebben. Uiteindelijk vindt Dré het geluk bij Magda, met wie hij samen naar Frankrijk verhuist. 

Verhaallijnen

Familie4633

André - Dré voor de vrienden - is een wielerliefhebber die samen met enkele vrienden een clubje heeft opgericht. Wanneer Dré samen met Gilbert Vandersmissen op een dag de Jan en Alleman binnenkomen, besluiten ze van het café hun vaste stekje te maken. Hij kan er ook voor zorgen dat Jan Van den Bossche samen met hem en Gilbert gaat fietsen, maar dit is geen succes door zijn slechte conditie.

Later proberen Dré en Jan om samen een bier te brouwen. Dré koopt een volledige bier-installatie en samen maken ze het 'Jandréke'. Dit bier is echter niet te drinken en ze besluiten hun plannen voorlopig op te bergen.

Familie4709
Familie4706
Familie4740
421281 10150676547867491 179278832490 9160835 1432587534 n
Familie4813

Op een dag wordt Dré binnengebracht in het ziekenhuis. Hij is met de fiets gevallen en had geen helm op. Victor Praet en Linda Desmet beginnen al snel te vermoeden dat er meer aan de hand is. Uiteindelijk komen ze er achter dat hij mishandeld wordt door zijn vrouw, Myriam Beynens. Dré wil geen klacht indienen tegen zijn vrouw en besluit om samen met Myriam naar Benidorm te vertrekken. Nog geen dag later, komt Dré het café binnen na een ruzie met Myriam en trekt hij voorlopig in bij Rita Van den Bossche.

Wanneer Myriam opduikt in de Jan en Alleman, besluit Dré om haar nog een kans te geven. Myriam kan hem overtuigen dankzij hun hondje, Loekie. Ze vertrekken niet naar Benidorm maar blijven in België. Later beginnen Jan Van den Bossche en Rita Van den Bossche zich ongerust te maken wanneer Dré al enkele dagen niet naar het café gekomen is. Ze besluiten zijn huis te schaduwen maar Myriam Beynens wil hen niet binnenlaten.

Dré komt uiteindelijk terug boven water en hij trekt terug in bij Rita. Samen besluiten ze dat Dré best zou scheiden van Myriam. Ze komen samen in het café om de scheiding te bespreken waarna Myriam uit zijn leven verdwijnt en Dré terug in zijn huis gaat wonen. Later viert hij samen met Rita en haar familie kerstmis omdat hij niet alleen wil zijn op die dag.

Na een tijdje begint Dré weer zijn gewone leventje op te pikken. Hij besluit een paar van zijn oude koersfietsen te verkopen in de Jan en Alleman. Op deze manier geraakt Guido Van den Bossche helemaal verzot op koersfietsen en wielrennen. Samen met Dré, gaat hij dan ook af en toe fietsen. Al snel blijkt dat Guido echt wel veel talent heeft, en Dré besluit om zijn trainer te worden. Hij koopt een brommertje om zo samen te kunnen trainen. Natuurlijk begint Jan Van den Bossche jaloers te worden omdat hij zo goed overeenkomt met zijn zoon. Ze besluiten uit eindelijk om samen voor de training van Guido te zorgen.

Later begint Dré zich eenzaam te voelen en hij start de zoektocht naar een nieuwe vrouw. Hij koopt hiervoor een laptop om de geschikte kandidaat te vinden op het Internet. Hij krijgt hiervoor de hulp van Niko Schuurmans en Rita Van den Bossche. Na enkele dagen heeft hij zijn eerste afspraakje met een zekere Bea, maar dit verloopt niet helemaal zoals het moet. Bea wordt zelfs verliefd op Jan Van den Bossche.

Dré is natuurlijk in zak en as na zijn mislukte poging tot een nieuwe relatie en hij geeft het daten op. Toch krijgt hij terug kriebels in de buik wanneer hij Magda leert kennen. Uiteindelijk gaat hij samen met Magda in Frankrijk wonen om een hondenasiel op te starten.

Galerij

Foto's

Lees Meer

  • Voor meer informatie over het liefdesleven van André, zie hier