Fandom

Familie Wiki

André Verhelst

2,827pages on
this wiki
Add New Page
Comments0 Share
† André Verhelst
Seizoenen 1617 Portret-andreVerhelst
Eerste verschijning Aflevering 3488 - 12 januari 2007
Laatste verschijning Aflevering 3752 - 19 januari 2008
Gespeeld door Werther Van Der Sarren

Kinderen Evy Hermans
Ouders Onbekend
Huidige categorie Vorige Gastpersonages
Algemene InformatieFamilie en LiefdeslevenBeroepslevenVerhaallijnenFoto's

Algemene informatie

André Verhelst is een gastpersonage dat van 12 januari 2007 tot en met 19 januari 2008 vertolkt wordt door Werther Van Der Sarren.

Familie en Liefdesleven

André was jarenlang getrouwd met een vrouw, die hij in het verleden meerdere keren bedroog met onder andere Francesca Hermans en Isabelle Solie. Francesca wordt zwanger van hem en kreeg een dochter genaamd Evy Hermans, met wie hij in contact komt wanneer ze reeds volwassen is. Zijn huwelijk met zijn vrouw bleef standhouden, maar de twee groeien toch uit elkaar en ze sterft na een slepende ziekte in het ziekenhuis. Nadien vertrekt André samen met Isabelle naar Frankrijk om er te rentenieren.

Beroepsleven

André is een gekend strafpleiter. Omwille van zijn publieke functie deed hij er alles aan om zijn escapades in de doofpot te houden. Daarom stort André sinds de geboorte van Evy jaarlijks een geldbedrag aan haar moeder, zodat die de historie geheim zou houden.

Verhaallijnen

André Verhelst nam Francesca Hermans in dienst als secretaresse voor zijn advocatenpraktijk en begon een affaire met haar. Ze werd zwanger en beviel van een dochtertje: Evy Hermans. André wou dit verborgen houden voor zijn vrouw en wou zijn werk als advocaat niet in gevaar brengen. Hij erkende zijn dochter niet en Francesca stond er alleen voor. In ruil voor haar geheimhouding, stort André jaarlijks een geldbedrag over. Na haar vertrek, werd Francesca opgevolgd door Isabelle Solie, waarmee André opnieuw een affaire begon.

Jaren later wordt André door Isabelle gecontacteerd om haar verloofde Rob Gerrits te verdedigen in de rechtbank. Hij is in een vechtscheiding terecht gekomen met Rita Van den Bossche en kan in zijn eentje niet opboksen tegen haar advocaat Balencourt. Rob vraagt zich meteen af wat er in het verleden tussen André en Isabelle gebeurd is en komt zo te weten dat de twee een relatie gehad hebben, terwijl André getrouwd is. André is van mening dat Rob een getuigenis van Pierrot Van den Bossche moet gebruiken om zo in een goed daglicht te komen te staan bij de rechter. Die getuigenis komt bij Rita hard aan en ze besluit haar advocaat de laan uit te sturen om de scheiding op een menselijke manier te regelen.

Ondertussen is Evy Hermans - inmiddels een volwassen vrouw - op zoek gegaan naar de waarheid over haar vader. Via Isabelle komt ze te weten dat André vroeger een relatie had met haar moeder Francesca Hermans. Op die manier vallen de puzzelstukjes in elkaar en komt de waarheid aan het licht. Al is André er niet voor te vinden om zijn dochter zomaar te aanvaarden. Tot Evy in het ziekenhuis belandt voor een hartoperatie, door een hartaandoening die ze overgeërfd heeft van hem. André brengt Evy een bezoekje en maakt duidelijk dat hij er voor haar wil zijn. Hij financiert alle medische kosten en maakt Maarten Van den Bossche duidelijk om goed op zijn dochter te letten.

Evy en André zoeken opnieuw toenadering tot elkaar. André heeft een beslissing genomen om haar officieel te erkennen als zijn dochter en vraagt haar mening hiernaar. Hij is wel ontgoocheld wanneer Evy eerst een DNA-test vraagt. Evy hoopt dat Isabelle tussen de twee kan bemiddelen om de ruzie bij te leggen. Feit is dat André en Isabelle opnieuw veel contact met elkaar hebben nadat Isabelle haar huwelijk met Rob heeft afgeblazen.

André en Isabelle willen hun relatie een kans geven, maar er staat hen nog altijd iets in de weg: André is namelijk nog steeds getrouwd met zijn vrouw, al hebben de twee al jarenlang geen relatie meer. André wil het deze keer goed doen, en neemt definitief afscheid van zijn vrouw, die in het ziekenhuis verblijft. Ze sterft echter onverwachts, waardoor er André en Isabelle niets meer in de weg ligt. Hij besluit met pensioen en maakt plannen om te gaan rentenieren in Frankrijk. Niet veel later moet André afscheid nemen van zijn dochter.

Tijdens seizoen 19 krijgt Evy het bericht dat André is overleden aan een hartstilstand. Isabelle is na zijn dood naar Cyprus verhuisd, om dichter bij haar ex-schoondochter Heidi Janssens en kleinzoon Berre D'hollander te kunnen zijn. Omdat Evy wettelijk erkend werd door André, erft ze zijn volledige fortuin.

Foto's