FANDOM

Andrea De Praetere
Seizoenen 2324 ProfielAndreaS24
Eerste verschijning Aflevering 5325 - 27 juni 2014
Laatste verschijning Aflevering 5335 - 5 september 2014
Gespeeld door Arlette Sterckx

Kinderen Onbekend
Ouders Onbekend
Huidige categorie Vorige Gastpersonages
Algemene InformatieBeroepslevenVerhaallijnenTriviaFoto's

Algemene Informatie

Andrea De Praetere is een gastpersonage dat van 27 juni 2014 tot en met 5 september 2014 vertolkt wordt door Arlette Sterckx.

Beroepsleven

Als modejournaliste heeft Andrea een hoge reputatie in België ontwikkelt. Ze werkt voor het exclusieve modeblad Flash en kwam hierdoor in contact met zowel Vero Bello als VDB Fashion.

Verhaallijnen

Vero Bello heeft zijn eerste modeshow en Andrea is aanwezig voor een kritische blik op de collectie. Hanne Van den Bossche is onder de indruk, omdat volgens haar Andrea één van de strafste modejournalisten van het land is. Ze werkt voor het modeblad Flash.

Het startend modehuis Vero Bello heeft er alle belang bij om bij Andrea op een goed blaadje te staan. June Van Damme probeert dan ook al snel om in ruil voor een aantal scoops, positieve recensies van haar te verkrijgen. Andrea wil wel een artikel schrijven over Vero Bello, maar ze heeft één voorwaarde: Ze wil een interview van Veronique Van den Bossche. Andrea gaat ook naar Peter Van den Bossche, met de vraag of hij ook een interview wil geven voor haar modeblad Flash. Zonder dat ze het weten, worden Peter en Veronique in de Foodbar samengebracht door Andrea voor een debat.

Peter en Veronique zijn niet blij en Veronique voelt zich gebruikt. Andrea denkt dat ze gewoon bang is van Peter. Tijdens het interview wordt al snel duidelijk dat Andrea vooral positief is over Vero Bello, waardoor Peter ook een deal met Andrea wil sluiten. Ze krijgt exclusief vier prototypes van de nieuwe collectie te zien in ruil voor foto's. Andrea is laaiend enthousiast over de ontwerpen van Hanne Van den Bossche, maar wanneer enkele dagen later het artikel in Flash verschijnt, is Andrea zeer hard voor VDB Fashion. Dat komt door de deal die June gesloten heeft in ruil voor exclusieve scoops. Hierna verdwijnt Andrea weer uit beeld. Later dat seizoen wordt duidelijk dat VDB nog steeds samenwerkt met Andrea en Flash.

Trivia

  • Tijdens de seizoensfinale van het 23ste seizoen noemt Hanne Van den Bossche haar duidelijk Andrea De Praet. Ook Veronique Van den Bossche gebruikt diezelfde achternaam. Peter Van den Bossche noemt haar echter Andrea De Praetere. Het is niet zeker of het een fout van de scenaristen of van de acteur zelf in kwestie is. In 2015 (periode april-mei) noemt Evy Hermans haar ook Andrea De Praetere.
  • Arlette Sterckx dook tijdens het 6de en 7de seizoen geregeld op als Reinhilde, een collega-verpleegster van Mieke Van den Bossche bij Artsen Zonder Grenzen. 

Foto's