FANDOM

Angelo De Bruyne
Seizoenen 24 AngeloDeBruyne
Eerste verschijning Aflevering 5455 - 20 februari 2015
Laatste verschijning Aflevering 5456 - 23 februari 2015
Gespeeld door R. Kan Albay

Kinderen Onbekend
Ouders Onbekend
Huidige categorie Vorige Gastpersonages
Algemene InformatieBeroepslevenVerhaallijnenSlideshow

Algemene Informatie

Angelo De Bruyne is een gastpersonage dat van 20 februari 2015 tot en met 23 februari 2015 vertolkt wordt door R. Kan Albay.

Beroepsleven

Angelo is de pooier van Andy Coseyns, een vroegere collega van Thomas Van den Bossche. Zowel Andy als Thomas hebben een escortverleden.

Verhaallijnen

Andy werkt als escort voor pooier Angelo. Andy is Angelo geld veel geld verschuldigd, maar zit met geldproblemen. Hij vraagt aan Thomas om van hem 30 000 euro te mogen lenen. Wanneer hij weigert, gaat Andy op zoek naar bewijsmateriaal uit Thomas zijn escortverleden om hem ermee te chanteren. Wanneer Thomas stiekem geld van VDB wil stelen om Andy uit te betalen, wordt hij op de rooster gelegd door Mathias Moelaert. Thomas kan geen kant meer op en moet zijn verleden onthullen. Hij werkte vroeger namelijk als escortstudent voor rijke, eenzame vrouwen. Mathias beseft dat Thomas zijn verleden het imago van VDB zou kunnen schaden en wil hem helpen, op voorwaarde dat alles gaat volgens Mathias zijn regels. Stefanie Coppens kan Thomas zijn verleden geen plaats geven en maakt een einde aan hun relatie.

Opeens wil Angelo vlugger uitbetaald worden door Andy dan verwacht. Hierdoor zet hij Thomas onder druk. Bij het vragen naar uitstel vertelt Andy Thomas dat hij hem 10 000 euro extra moet bezorgen. In een woordenwisseling ontstaat er op de boot een gevecht. De volgende keer dat Thomas bij Andy langs wil gaan, blijkt hij niet op zijn boot te zijn. Thomas zoekt en vernietigt de bewijsmaterialen die Andy gebruikt om hem te chanteren.

Stefanie ontdekt in de krant dat Andy vermist is sinds 12 februari 2015. Ze krijgt meteen flashbacks over een gesprek tussen haar en Thomas van die dag. Omdat Thomas net die dag met schrammen bij VDB aankwam, denkt Stefanie dat hij iets met de zaak te maken heeft. Uiteindelijk merken voorbijgangers het levensloze lichaam van Andy op en brengen de politie op de hoogte.

Thomas vindt zijn brief over de aandelen van VDB niet meer terug. Hij herrinert zich dat de brief in zijn jas stak op de dag dat hij gevochten had op Andy's boot. Thomas gaat naar de boot, waar hij pooier Angelo tegenkomt. Hij toont Thomas de brief en chanteert hem met zijn escortverleden. Angelo wil dat Thomas hem zo snel mogelijk 60 000 euro bezorgt door voor hem te gaan werken als escort. Thomas gaat hierop in, maar zorgt voor een valstrik waardoor Angelo wordt opgepakt door de politie. Thomas neemt aan de hand van een recorder een gesprek tussen hem en Angelo op. Zonder dat hij iets door heeft, bekent Angelo dat hij Andy Coseyns heeft vermoord, dat hij Thomas bedreigd met de dood en hem verplicht te werken als escort. In het huis van Thomas zijn klant leent hij de gsm van de vrouw en belt naar de politie. Thomas laat de politie het audiofragment horen. De politiemannen komen ter plaatse en arresteren Angelo.

Trivia

  • R. Kan Albay was in 2013 in twee afleveringen te zien als een Griekse kok op een familiefeestje van de Van den Bossches. 

Slideshow