Fandom

Familie Wiki

Anita Degeling

2,773pages on
this wiki
Add New Page
Comments0 Share
Anita Degeling
Seizoenen 202122 Anitaprofiel
Eerste verschijning Aflevering 4656 - 20 juni 2011
Laatste verschijning Aflevering 4890 - 31 augustus 2012
Gespeeld door Nathalie Wijnants

Kinderen Onbekend
Ouders Onbekend
Huidige categorie Vorige Gastpersonages
Algemene InformatieBeroepslevenVerhaallijnenFoto's

Algemene Informatie

Anita Degeling is een gastpersonage dat van 20 juni 2011 tot en met 31 augustus 2012 vertolkt wordt door Nathalie Wijnants.

Beroepsleven

Inspecteur Anita Degeling werkt voor de lokale politie van Mechelen en handelt enkele zaken waarbij de familie Van den Bossche betrokken is. Onder meer de brand bij VDB, de moord op Rob Gerrits, de afpersing van Niko Schuurmans en de dood van Caroline De Meester neemt zij voor haar rekening. 

Verhaallijnen

Anita komt voor het eerst in beeld wanneer Pierrot Van den Bossche aangifte gaat doen van de onrustwekkende verdwijning van zijn moeder Rita Van den Bossche. Ze start een onderzoek maar boekt maar weinig resultaat. Rita zit echter al wekenlang bij Bert Van den Bossche, die haar wil gebruiken in zijn ultieme plan om zich te wreken op Peter en de rest van de familie Van den Bossche.

Bert Van den Bossche heeft de gebouwen van VDB in brand gestoken én Rob Gerrits vermoord en zorgt ervoor dat Rita hiervan de schuld krijgt. Rita is op de dool en komt via een krantenartikel te weten dat Rob dood is. Ze weet niet meer wat er die nacht allemaal gebeurd is, en vreest dat zij inderdaad de schuldige is. Ze gaat zich vrijwillig aangeven bij de politie en de zaak komt in een stroomversnelling. Samen met onderzoeksrechter Lepez is Anita vastberaden Rita achter de tralies te krijgen. Uiteindelijk komt Peter Van den Bossche te weten dat het niet Rita, maar Bert is die de schuldige is en hij brengt de politie op de hoogte. Samen met Lepez dwong Anita hem tot bekentenissen, waarna Bert in de gevangenis belandde.

Een klein halfjaar later, wanneer Niko Schuurmans betrokken raakt bij een gewapende overval, laat Anita Degeling hem arresteren op verdenking van medeplichtigheid. Ze heeft er de grootste moeite mee te geloven dat Niko enkel meewerkte omdat hij werd gechanteerd door de voortvluchtige bendeleider Glenn De Bock. Uiteindelijk komen er dan toch bewijzen die Niko vrij pleiten en bevestigen dat hij en zijn vriendin Mieke Van den Bossche mogelijk in gevaar zijn. Anita voorziet politiebewaking voor het koppel, maar Niko is van mening dat de zaak niet serieus genoeg wordt genomen. Intussen leidt Anita de zoektocht naar Glenn, maar zonder resultaat.

Glenn duikt terug op en probeert Niko en Mieke te vermoorden. De gangster wordt net op tijd neergeschoten door Steve Schuurmans. Anita is echter niet opgezet met deze heldendaad en wil Steve laten vervolgen voor verboden wapenbezit. Uiteindelijk beslist de politie de zaak te laten vallen.

Ondertussen haalt Anita zich de woede van de familie Van den Bossche op haar nek, wanneer ze Marie-Rose De Putter ervan verdenkt Caroline De Meester moedwillig te hebben vermoord en ze haar in het ziekenhuis onder arrest plaatst. Uiteindelijk kan ze na een tip van Peter Van den Bossche de zaak opgehelderd en blijkt dat Caroline enige schuldige in het verhaal was. Hierna verdwijnt Anita weer uit beeld.

Foto's