FANDOM

Anita Devries
Seizoenen 24 AnitaProfiel
Eerste verschijning Aflevering 5455 - 20 februari 2015
Laatste verschijning Aflevering 5458 - 25 februari 2015
Gespeeld door Lea Witvrouwen

Kinderen Onbekend
Ouders Onbekend
Huidige categorie Vorige Gastpersonages
Algemene InformatieBeroepslevenVerhaallijnenTrivia

Algemene Informatie

Anita Devries is een gastpersonage dat van 20 februari 2015 tot en met 25 februari 2015 vertolkt wordt door Lea Witvrouwen.

Beroepsleven

Anita heeft jarenlang bij een bedrijf gepoetst, totdat deze failliet ging. Ze is het gewoon om veel uren te kloppen. Tijdens seizoen 24 stelt Rita Van den Bossche haar voor om haar werk over te nemen bij de familie. Anita gaat akkoord en wordt de nieuwe poetsvrouw van de Jan en Alleman en van Leen Van den Bossche, Marie-Rose De Putter en Peter Van den Bossche. Veronique Van den Bossche heeft zelf een schoonmakersbedrijf gecontacteerd, waardoor ze Anita niet nodig heeft bij Vero Bello. Hoewel ze daar niet mag gaan poetsen, klopt Anita toch 22 uren per week.

Niet veel later zit de familie weeral zonder poetsvrouw wanneer Anita besluit om een fulltimejob als kinderoppas aan te nemen.

Verhaallijnen

Rita Van den Bossche ging aan de slag gaat als zelfstandige poetsvrouw. Zo ging ze poetsen bij het modebedrijf Vero Bello en het café de Jan en Alleman, maar ook bij onder andere Dirk, Leen Van den Bossche, Marie-Rose De Putter en Peter Van den Bossche. Wanneer Rita beslist ermee te stoppen en te gaan werken als cruisezangeres, gaat ze op zoek naar een vervangster. Eerst stelt ze Jan Van den Bossche voor om Dora aan te nemen, maar dat ziet Jan niet zitten. Rita gaat op zoek naar een andere poetsvrouw en komt zo terecht bij Anita. Anita wordt goedgekeurd door Jan. Rita stelt Leen, Peter en Marie-Rose voor aan Anita. Het drietal is blij met haar komst en gaat akkoord om Anita aan te nemen als poetsvrouw. Veronique Van den Bossche daarentegen heeft zelf een schoonmakersbedrijf gecontacteerd, waardoor ze Anita niet nodig heeft bij Vero Bello.

Jan is content met Anita als poetsvrouw, maar mist toch haar zus. Zeker op de momenten dat het druk werd, sprong Rita steeds bij. Wanneer Jan aan Anita vraagt om eventjes in te springen in het café op het moment dat er veel volk binnenkomt, weigert ze. Anita laat Jan duidelijk merken dat haar poetswerk voorgaat. Ook vindt hij Anita niet zo sociaal, want ze zegt niet veel.

Enkele dagen later laat Anita de familie weten dat ze haar ontslag geeft. Ze heeft een fulltimejob als kinderoppas aangenomen bij een gezin waar ze ging poetsen. Vooral Jan is niet blij met dit nieuws. Anita wordt vervangen door Agnes Moelaert.

Trivia

  • In de beginjaren van Familie was actrice Lea Witvrouwen reeds te zien als poetsvrouw bij personages Anna Dierckx en Albert Thielens.
  • Actrice Lea Witvrouwen is de derde vrouw uit Benidorm Bastards die op korte tijd haar opwachting maakt in Familie. Voordien waren ook Irène Vervliet (Germaine) en Hilda Vleugels (Buurvrouw) te zien als gastpersonages. In juni 2016 komen Lea Witvrouwen, Hilda Vleugels en Emiel Ravijts effectief als Benidorm Bastards op bezoek in de Jan en Alleman.