FANDOM

Seizoen 23

Anna Dierckx heeft een hersenbloeding en belandt in een coma

Inhoud

640px-Familie 5291 006
Familie 5291 010

De hele familie maakt zich klaar voor het lentefeest van Jelle Van den Bossche. Wat aanvankelijk een prachtige dag moest worden, draait uit in een echt drama. Hierbij speelt de bomma een grote rol. Ze valt plots bewusteloos neer op de grond net voordat ze een groot geheim wou onthullen. Ze kon nog net de volgende woorden zeggen: 'Niet alle Van den Bossches zijn...'. Ze blijft beweegloos liggen en wordt naar het ziekenhuis gebracht. In het ziekenhuis komen Albert Thielens, Marie-Rose De Putter, Jan Van den Bossche, Rita Van den Bossche en Mathias Moelaert te weten dat ze een hersenbloeding heeft gehad. Anna Dierckx wordt in een kunstmatige coma gehouden, maar ze is buiten levensgevaar. De dokter geeft wel toe dat de situatie er niet goed uit ziet. De kans op een nieuwe bloeding als ze uit de coma gehaald wordt, is groot.

De komende weken blijft de toestand van Anna stabiel, maar ze ontwaakt niet uit haar coma. Albert blijft hopen dat Anna wakker wordt en ondertussen zijn Rita en Marie-Rose begonnen aan de zoektocht naar Anna's dagboek. Ze willen kost wat kost het geheim van Anna te weten komen.

Op een dag voelt Albert beweging in haar handen. Anna ontwaakt rustig uit haar coma, maar blijkt geheugenverlies te hebben. Volgens de dokter is dit normaal en zal Anna, na verloop van tijd, weer volledig herstellen. Vertoeven in een omgeving van vroeger met mensen uit haar verleden zou het herstel kunnen bevorderen.