Fandom

Familie Wiki

Annelies De Vos

2,827pages on
this wiki
Add New Page
Comments6 Share
Annelies De Vos
Seizoenen 16171819 Portret-devos
Eerste verschijning Aflevering 3494 - 19 januari 2007
Laatste verschijning Aflevering 4185 - 14 oktober 2009
Gespeeld door Mieke Bouve

Kinderen † Onbekend
Ouders Meneer De Vos en onbekend
Huidige categorie Vorige Nevenpersonages
Algemene InformatieFamilie en LiefdeslevenVerhaallijnenFoto's

Algemene Informatie

Annelies De Vos was een nevenpersonage dat van 19 januari 2007 tot en met 14 oktober 2009 vertolkt wordt door Mieke Bouve.

Familie en Liefdesleven

Annelies De Vos is de dochter van een gepensioneerde magistraat en heeft haar carrière deels aan hem te danken. Ze is er ook niet verlegen om zijn hulp in te roepen wanneer ze bij het politiewerk buiten de lijntjes heeft gekleurd. De wiegendood van haar dochtertje tekende haar voor het leven. Intussen is ze ook weduwe. Na verloop van tijd bouwt Annelies een hechte band op met Els D'hollander.

Verhaallijnen

Annelies De Vos volgt commissaris Jef Lits op na diens gedwongen overplaatsing. Luc De Laet, de voormalige partner van Lits, kan het absoluut niet met haar vinden. Uiteindelijk stapt ook hij op en wordt Renaat Bosman haar vaste partner. Hij lijkt bij momenten een oogje op haar te hebben.

De eerste opdracht van De Vos is het voortzetten van een lopend onderzoek naar een serieverkrachter. Na een feestje in de QV wordt Zoë namelijk aangerand. Niemand weet wie de dader is, maar Zoë zelf vermoedt dat het haar ex-vriend Dirk zou kunnen zijn. Ze geeft hem aan bij de politie. Maar hij blijkt onschuldig nadat Shirley ook wordt aangerand, terwijl Dirk nog in de gevangenis zit. Dirk wordt toch vastgehouden omdat hij Zoë zou afgeperst hebben voor vastgoedprojecten. Enkele weken later wordt ook de tweelingzus van Zoë, Noa aangerand. Deze keer blijkt Kobe schuldig te zijn voor de feiten, maar hij bewijst het tegendeel door alibi's. Deze blijken inderdaad te kloppen. Weer enkele weken later wordt er weer een meisje aangerand. Deze keer in Brenda's fitnesscenter. Brenda betrapt de aanrander, maar deze vlucht weg.

Ondertussen blijft Michel Eline stalken en komt ze te weten dat hij misschien de aanrander wel eens zou kunnen zijn. Michel bewijst echter het tegendeel. Eline licht de politie in over het feit dat hij de aanrander zou kunnen zijn, en Michel moet naar het politiebureau komen voor ondervraging. Even later neemt Michel het Eline erg kwalijk dat ze de politie heeft ingeschakeld, terwijl hij beweert niets van de aanrandingen te weten. Enkele dagen later wordt Michel levenloos in zijn huis teruggevonden. Noa en Zoë worden verdacht van de dood maar uiteindelijk blijkt dat Michel zelfmoord pleegde.

Maarten en Bjorn nemen Pierrot en Kobe mee naar een paaldancing. Shirley is razend op Björn als ze ontdekt waar hij die beruchte avond uitgehangen heeft. De Vos en haar assistent Bosman ondervragen Kobe en Bjorn in het kader van de aangerande paaldanseres. Voor Shirley is het feit dat Bjorn de nacht op het politiekantoor heeft doorgebracht het bewijs dat hij meer weet over de aanrandingen. Even later wordt ook Lobke toegetakeld, maar zij kan zich verweren en vlucht weg. Ook Annelies weet de aanrander te overmeesteren, maar dit keer vlucht juist Kobe weg doordat Annelies afgeleid werd door Elke die de QV uitliep.

Lange tijd verdacht Annelies Bert Van den Bossche of Bjorn Impens ervan de serieverkrachter te zijn, maar uiteindelijk blijkt haar intuïtie haar in de steek te hebben gelaten: de ware dader was Kobe Dierckx. Bjorn is echter nog niet meteen van haar verlost, want De Vos houdt zijn gezin continu in de gaten nadat vader Arne Impens uit de gevangenis wordt vrijgelaten. Arne werd indertijd beticht van pedofilie, maar hield altijd zijn onschuld staande. De Vos wil de zaak tot op het bot uitspitten.

Rond diezelfde tijd buigt Annelies zich ook over een verschrikkelijke zaak voor Els D'hollander en Andreas Mitsides, wanneer een vrouw plots komt opeisen dat Dieuwke Mitsides haar eigen dochter is in plaats van die van Els. De twee baby's zouden namelijk in het ziekenhuis verwisseld zijn en de 'echte' Dieuwke is kort na de geboorte gestorven. Uiteindelijk komt Annelies erachter dat de vrouw een bedriegster is en dat haar vriend in het ziekenhuis de nodige documenten had vervalst. In deze zaak betekent Annelies ook op persoonlijk vlak een grote steun voor Els, net zoals ze dat een tijdje later weer doet wanneer Andreas Mitsides vermist raakt na een ongeval.

De Vos wordt ook door Peter Van den Bossche gevraagd een onderzoek te starten naar een zogezegd Australische nepfirma die VDB Electronics voor miljoenen heeft opgelicht. Het zint De Vos niet dat Peter sindsdien niets meer vernomen heeft van zijn zakenpartner Graham Boardman en ze start een onderzoek naar hem. Als niet zij maar wel Bart Van den Bossche uiteindelijk ontdekt dat Boardman in werkelijkheid de vermomde familievijand Xavier Latour is, neemt ze zichzelf dit kwalijk. Ze stort zichzelf op de verdere onderzoeken naar Latour, echter zonder al te veel succes.

Binnenkort

Binnenkort

Na de dood van Xavier Latour komen Annelies en Renaat Bosman nog in beeld rond de zaak over de gestolen collectie van MVM. Het is onduidelijk of het tweetal nadien nog in beeld kwam. In de aanloop van de seizoensfinale contacteert Marie-Rose De Putter commissaris Annelies De Vos met vragen over de moord op Wim Moons tijdens zijn huwelijksreis met June Van Damme.

Foto's