FANDOM

Annick Schoonbaert (Annick Van de Velde)
Seizoenen 16 Portret-annick
Eerste verschijning Aflevering 3376 - 4 september 2006
Laatste verschijning Aflevering 3619 - 14 juni 2007
Gespeeld door Heidi Segers

Kinderen Onbekend
Ouders Onbekend
Huidige categorie Vorige Gastpersonages
Algemene InformatieFamilie en LiefdeslevenVerhaallijnenTriviaGalerijFoto's

Algemene informatie

Annick Schoonbaert is een gastpersonage dat van 4 september 2006 tot 14 juni 2007 vertolkt wordt door Heidi Segers.

Familie en Liefdesleven

Na een tijdsprong blijkt Annick al sinds een tijdje de vaste vriendin van Maarten Van den Bossche. Annick is een heel verlegen meisje maar ligt toch goed in de vriendengroep van Maarten. Er komt een einde aan hun relatie wanneer Maarten haar bedriegt met Evy Hermans.

Verhaallijnen

Drie jaar later. Maarten Van den Bossche heeft ondertussen al een tijdje een relatie met de verlegen Annick. Zij voelt zich inmiddels goed thuis in de vriendengroep van Maarten en is zo ook een goede vriendin van onder meer Leen Van den Bossche. De relatie van Annick en Maarten komt al snel onder druk te staan, omdat Maarten met haar naar bed wil, terwijl Annick liever wil wachten tot hun huwelijk. Maarten wil zolang niet wachten en komt in de verleiding om Annick te bedriegen wanneer hij de speelse Evy Hermans leert kennen. 

Annick heeft niet in de gaten dat Maarten haar al een hele tijd met Evy bedriegt, maar toch maakt het koppel voortdurend ruzie. Maarten kan niet kiezen tussen de twee en hij besluit het spelletje voorlopig aan te houden. Tot Annick toch iets in de gaten krijgt en Maarten met haar vermoedens confronteert. De twee gaan uit elkaar.

Maanden later zoekt Maarten opnieuw contact met Annick door zijn beste vriend Bjorn Impens. De vader van Bjorn, Arne Impens, werd jaren geleden naar de gevangenis gebracht omdat Annick hem van verkrachting beschuldigde. Arne blijft de gevolgen hiervan dragen al beweert hij al jaren nooit een vinger naar Annick uitgestoken te hebben. Maarten wil de waarheid achterhalen en uiteindelijk geeft Annick toe dat ze toen een verhaaltje verzonnen had. Arne wordt eindelijk officieel onschuldig verklaard. 

Trivia

  • Aanvankelijk wordt het personage in de soap Annick Van de Velde genoemd. Na verloop van tijd gebruikt men de familienaam Schoonbaert, wellicht een fout van de schrijvers.
  • In seizoen 18 duikt Heidi Segers opnieuw op als kamermeisje.

Galerij

Foto's