FANDOM

Mechelen

Oorspronkelijk huurden Jan Van den Bossche en Nele Van Winckel dit appartement van François Van den Bossche, wiens eigen appartement er vlak naast bevond.

Na de dood van François worden zijn bezittingen verdeeld zoals vermeld in zijn testament. Hoewel zowel Jan, Rita Van den Bossche, Veronique Van den Bossche, Peter Van den Bossche als Bert Van den Bossche zijn appartement erven, wordt besloten dat Jan met Nele en hun gezinnetje er blijven wonen.

Na de scheiding met Nele trekt Jans nieuwe vriendin Linda Desmet bij hem, Maarten Van den Bossche en Leen Van den Bossche in. Jan en Linda krijgen samen één zoon: Guido Van den Bossche. Tijdens haar studies woont Leen vooral in het Studentenhuis en komt ze slechts regelmatig logeren in het appartement.

Gedurende het 19de seizoen nemen Jan, Linda, Maarten en Guido afcheid van de woning. Het gezin beslist te verhuizen naar het appartement boven de Jan en Alleman, aangezien Jan het café gaat uitbaten.

Decor

Het appartement had oorspronkelijk een oudbollig beige behang met bruine moulures, net zoals het appartement van François. Ten tijde van Nele werd het behang twee keer vervangen: eerst afwisselend geel en blauw geruit, nadien afwisselend oranjebruin en donkergroen. Onder impuls van Linda werd het appartement vervolgens grondig opgefrist: er kwam afwisselend geel en blauw behang in pasteltinten en de deuren en moulures werden wit geschilderd. Na de tijdsprong in 2006 ruimde het pastelbehang plaats voor afwisselend oranje en groen.

Bewoners

Eindbewoners

Vorige Bewoners

Foto's