Fandom

Familie Wiki

Arne Impens

2,764pages on
this wiki
Add New Page
Comments0 Share
Arne Impens
Seizoenen 161718 Arne
Eerste verschijning 2006
Laatste verschijning 2009
Gespeeld door Willy De Greef

Kinderen Bjorn Impens
Ouders Onbekend
Huidige categorie Vorige Gastpersonages
Algemene InformatieFamilie en LiefdeslevenStudies en BeroepslevenVerhaallijnenFoto's

Algemene Informatie

Arne Impens is een gastpersonage dat van 2006 tot en met 2009 vertolkt wordt door Willy De Greef.

Familie en Liefdesleven

Arne is de echtgenoot van Bea Impens, de vader van Bjorn Impens en de grootvader van Jurgen Impens.

Studies en Beroepsleven

Arno werkte oorspronkelijk als zelfstandige tuinier. Nadien werkt hij een tijdje als schildershulp bij Wim Veugelen. Een tijdje later beslist hij terug te gaan tuinieren.

Verhaallijnen

Arne is de vader van Bjorn Impens. Hij zat jarenlang in de gevangenis op verdenking van aanranding van een minderjarige, maar houdt tot op de dag van vandaag vol dat hij niets met het voorval te maken heeft. Het feit dat niemand hem lijkt te geloven drijft hem tot het uiterste. Hij krijgt een drankprobleem en mishandeld geregeld zijn vrouw Bea Impens en zoon Bjorn. Wanneer dit bericht de politie bereikt, komt hij weer in een slecht daglicht te staan. Hij ziet geen uitweg meer en onderneemt hij een zelfmoordpoging, die mislukt.

Hoewel Bjorn hem dit verbiedt, gaat zijn beste vriend Maarten Van den Bossche zich met de zaak bemoeien. Maarten komt er uiteindelijk achter dat het niemand minder dan zijn ex-vriendin Annick Schoonbaert is die indertijd Arne beschuldigde. Zij heeft bij de aanval nooit het gezicht van Arne gezien, maar hij werd als de meest aannemelijke verdachte beschouwd aangezien hij als tuinman aan het werk was bij haar thuis. Rond de tijd dat Maarten begint te graven in het verhaal, begint Annick dreigbrieven te ontvangen. Dit versterkt haar vermoeden en tevens dat van de politie dat Arne de ware dader is. Uiteindelijk zal blijken dat een oude jeugdvriend van Annick achter de feiten zat. De naam van Arne wordt gezuiverd.

Arne werkt een tijdje als schildershulp voor Wim Veugelen. Nadien gaat hij opnieuw aan de slag als zelfstandig tuinier.

Maarten vertelt Linda dat Bjorn zijn studies heeft opgegeven en hij in het hof van zijn vader werkt.

Foto's

Binnenkort