FANDOM

Bas Van Opwyck ('Thomas Feyaerts')
Seizoenen 2324 ThomasPers
Eerste verschijning Aflevering 5294 - 15 mei 2014
Laatste verschijning Aflevering 5326 - 25 augustus 2014
Gespeeld door Thomas Van Caeneghem

Kinderen -
Ouders Onbekend
Huidige categorie Vorige Gastpersonages
Algemene InformatieFamilie en LiefdeslevenStudies en BeroepslevenVerhaallijnenTriviaGalerijFoto'sLees Meer

Algemene Informatie

Bas Van Opwyck is een gastpersonage dat van 15 mei 2014 tot en met 25 augustus 2014 vertolkt wordt door Thomas Van Caeneghem.

Familie en Liefdesleven

Bas leert Hanne Van den Bossche kennen in de Foodbar terwijl hij zich nog uitgeeft voor 'Thomas Feyaerts' en vanaf hun eerste ontmoeting klinkt het tussen de twee. Hij zoekt de komende dagen opnieuw toenadering en het komt tot een kus. Samen gaan ze ook naar de eerste modeshow van Vero Bello. Wanneer de echte Thomas Feyaerts ook zijn opwachting maakt, besluit Bas de waarheid te vertellen over zijn identiteit. Hij en Hanne gaan uit elkaar, want Bas verdwijnt uit haar leven.

Studies en Beroepsleven

Bas studeerde fotografie in Mechelen en zat in zijn laatste jaar. Voor zijn eindwerk fotografeerde hij 'gewone mensen' uit de regio.

Verhaallijnen

Familie 5299 004
Familie 5302 001
640px-Familie 5323 006

In het huis van de 'Friends' komt er een kamer leeg te staan en de huisgenoten gaan op zoek naar een geschikte persoon om deze kamer te huren. Thomas komt zichzelf kandidaat stellen en na een kort gesprek met Mieke, Niko, Zjef en Evy wordt beslist dat Thomas de kamer krijgt.

Thomas past zich goed aan in zijn nieuwe omgeving en kan het goed vinden met Niko. Alleen Evy heeft serieuze twijfels over hun nieuwe huisgenoot, want ze vindt dat Thomas zich vaak verdacht gedraagt. Zeker wanneer Thomas enorm geïnteresseerd is in het boek dat Evy aan het schrijven is en haar voortdurend vragen stelt. Op een dag betrapt Evy hem in haar slaapkamer en zet ze Thomas onmiddellijk op zijn plaats. Het conflict verplaatst zich naar de rest van de groep en Evy wil Thomas zo snel mogelijk terug buitenwerken. Ook Zjef begint zich vragen te stellen en gaat op onderzoek. Ondertussen besluit Thomas zich koest te houden en probeert hij Evy zo veel mogelijk te mijden.

In de foodbar maakt Thomas kennis met Hanne en het klikt onmiddellijk. Omdat Thomas aan zijn eindwerk fotografie werkt, vraagt hij aan Hanne of ze model wil staan voor hem. Ze spreken af bij haar thuis en het komt tot een kus. Evy vertrouwt Thomas nog steeds niet en besluit Hanne te waarschuwen. Hanne luistert niet naar haar goede raad en vraagt Thomas mee naar de eerste modeshow van Vero Bello. Thomas wil van deze gelegenheid gebruik maken om goede foto's te nemen en gaat mee. Zjef maakt van het uitstapje van Thomas en Hanne naar de modeshow gebruik om Thomas' spullen te doorzoeken. Ondertussen schrikt Thomas zich een hoedje, wanneer er op de modeshow zich nog een Thomas Feyaerts aanmeldt.

640px-Familie 5326 005
S24E001 02

Bas beseft dat de echte Thomas Feyaerts zijn geheim zal verklappen en hij verlaat de modeshow zo snel mogelijk. Bas gaat naar huis en pakt zijn spullen. Ondertussen heeft Hanne echter al kennis gemaakt met Thomas en samen zijn ze op zoek naar Bas. Ze komen net op tijd aan om Bas tegen te houden en ook Mieke, Niko en de rest zoeken naar een verklaring.

Bas doet zijn volledige verhaal en vertelt dat hij weken geleden een dronken Thomas tegen het lijf liep in een café. De twee hadden elkaar nog nooit gezien, maar begonnen toch te praten. Bas komt zo te weten dat Thomas op zoek is naar zijn 'rijke' familie omdat zijn vader geadopteerd was. Bas vond heel het verhaal interessant en besloot zelf naar de familie van Thomas te zoeken onder zijn naam. Na afloop van zijn verhaal besluit Bas zijn excuses aan te bieden aan Thomas, Hannah en de rest. Hij pakt zijn spullen en vertrekt.

Trivia

  • Vanaf 27 juni 2014, na de finale van het 23ste seizoen, kunnen fans via de VTM-app het mysterie rond Thomas Feyaerts trachten te ontrafelen. Dagelijks worden hierop sms'en, mails, foto's en andere documenten van Bas, die zich wekenlang voor Thomas uitgaf, vrijgegeven. Meer informatie over deze app vind je hier.
  • De lievelingsfilm van Bas is 'The Talented Mr. Ripley'. Deze film gaat over een jonge man die door iemands jasje te stelen een andere identiteit aanneemt. Dat heeft Bas ook gedaan met het jasje van Thomas.
  • Volgens zijn identiteitskaart is Bas geboren op 20 april 1992 in Leuven.

Galerij

Foto's

Media

Lees Meer

  • Voor meer informatie over het mysterie Thomas Feyaerts, zie hier.