FANDOM

Seizoen 23

Bert Van den Bossche ontsnapt uit de gevangenis

Inhoud

Tijdens het 23ste seizoen ontsnapt Bert Van den Bossche uit de gevangenis.

Bert ziet Peter Van den Bossche, zijn rivaal, terug op tv tijdens een interview. Hij is hem echter niet vergeten, want zijn prikbord hangt vol met krantenartikels over Peter. Hij besluit te ontsnappen en krijgt hulp van Alex De Grauwe. Een zware kerel, Joeri, staat echter in de weg maar Bert drogeerd hem en hangt hem op in zijn cel. Later begint Bert de bewaker Daniel te bedreigen om zo nog meer hulp te krijgen. Bert gaat naar het tweede onderdeel van zijn plan. Hij heeft een ladder nodig en dwingt Daniel om de camera's te forceren. Ook ether heeft hij nodig. Hij slaat bijna zijn hoofd in op de rand van zijn bed, om zo flesjes uit de ziekenboeg te stelen.

Op 4 oktober is de grote dag voor Bert aangebroken. De camera's worden gemaakt en ondertussen moeten Bert en Alex de cafetaria schoonmaken. Als Alex vraagt wanneer ze ontsnappen slaat Bert hem dood met een ketel. Hij verwisselt hun kleren en steekt uiteindelijk het lichaam van zijn ex-compagnon in brand. Terwijl het brandalarm afgaat en er paniek ontstaat in de gevangenis, glipt Bert naar de ladder. Als hij hem beklimt pakt een bewaker hem bij zijn been. Gelukkig voor Bert kan hij hem overmeesteren en weet hij te ontsnappen.

Nog geen week later komt er een ontdekking in de gevangenis. Het verkoolde lichaam is helemaal niet van Bert Van den Bossche. Ze gaan op zoek naar Bert en gaan naar de eerste logische plaats waar ze hem kunnen aantreffen: de loft van Peter Van den Bossche. Ze vinden Bert nog dezelfde dag terug en arresteren hem. Renaat Bosman, die directeur van de gevangenis is geworden, verzekert hem dat hij na zijn rechtszaak naar een gespecialiseerde instelling wordt geplaatst.

Foto's

Trivia

  • De scènes werden gefilmd in de gevangenis van Zutphen.
  • Tijdens het 24ste seizoen ontsnapt Bert opnieuw uit de gevangenis, dan wel met een geslaagde afloop. Voor meer informatie hierover, zie hier