FANDOM

Bert Van den Bossche
Seizoenen 1112131617181920212324 135484ea-10ca-11e3-805f-1878ec3ad9b0 original
Eerste verschijning Aflevering 2316 - 4 februari 2002
Laatste verschijning Aflevering 5475 - 20 maart 2015
Gespeeld door Steven De Lelie (voorheen Mout Uyttersprot)

Kinderen Yu-Lin Van den Bossche en † Michaël Van den Bossche
Ouders Georges Van den Bossche en † onbekend
Huidige categorie Vorige Hoofdpersonages
Algemene InformatieFamilie en LiefdeslevenStudies en BeroepslevenVerhaallijnenMisdrijvenTriviaTriviaGalerijFoto'sLees Meer

Algemene Informatie

Bert Van den Bossche is een hoofdpersonage dat van 4 februari 2002 tot en met 26 maart 2004 vertolkt wordt door Mout Uyttersprot. Van 10 oktober 2006 tot en met 27 september 2011, van 30 augustus 2013 tot en met 14 oktober 2013 en van 20 februari 2015 tot en met 20 maart 2015 wordt het personage vertolkt door Steven De Lelie.

Familie en Liefdesleven

Bert Van den Bossche is de kleinzoon van stamvader Pierre Van den Bossche. Tijdens zijn legerdienst bedroog hij Anna Dierckx, en kreeg hij één zoon: Georges Van den Bossche, de vader van Bert. Hierdoor is Bert altijd als de 'bastaard' van de familie beschouwd, en voelde hij zich meer dan eens achteruit geschoven. Nadat hij een tijdje in België verblijft, begint Bert een relatie met Tinne Huysmans. Samen willen ze een kindje adopteren omdat Bert onvruchtbaar is. Tinne en Bert adopteren Yu-Lin Van den Bossche. Wanneer Yu-Lin wordt ontvoerd, vertrekken zowel Tinne als Bert naar China.

Enkele jaren later keert Bert zonder Tinne terug naar België want de twee zijn al geruime tijd uit elkaar. Tot ieders verbazing heeft hij een relatie met de Chinese zakenvrouw Cixi Lao Tsai. De twee stappen in België in het huwelijksbootje, maar enkele maanden later volgt er een scheiding wanneer Bert een relatie begint met Yasmine Wuyts. Uiteindelijk laat Bert ook haar vallen voor Lisa Deruyter, waarmee hij een zoontje krijgt: Michaël Van den Bossche. Door een zwangerschapsvergiftiging moeten Victor Praet en Paul Jacobs de bevalling vervroegen, want anders sterven zowel Lisa als Michaël. De dokters slagen erin om beiden te redden. Na een half uur in leven te zijn, sterft de kleine Michäel alsnog. Nadien komt het tot een breuk tussen Bert en Lisa en verdwijnt zij voorgoed uit Berts leven.

Op 12 maart 2015 vertelt Bert zijn grootste geheim aan June: jaren geleden wanneer Bert voor het eerst naar België kwam, was hij meteen verliefd op Veronique Van den Bossche. Hij herkende zichzelf in haar. Bert kon tot heden niet verkroppen dat Veronique als minderwaardig werd behandeld door de familie ten opzichte van Peter Van den Bossche.

Studies en Beroepsleven

Wanneer Bert zich in België komt vestigen, krijgt hij van Peter Van den Bossche een job als ingenieur bij VDB Electronics en koopt hij aandelen. Na zijn verhuis naar China, gaat Bert aan de slag in het internationale elektronicabedrijf Ming Electronics, waar hij via zijn relatie met Cixi snel kan opklimmen naar een topfunctie. Tijdens het 16de seizoen wil Bert een samenwerking forceren tussen de twee bedrijven, maar dat mislukt. Hij probeert zich ook in te kopen bij Linea Veronica, wat lukt. Wanneer Linea Veronica fusioneert met Maison Marie-Rose en zo MVM geboren wordt, wordt Bert aandeelhouden van dit gefusioneerd bedrijf.

Nadat zijn huwelijk met Cixi op de klippen loopt, gaat hij opnieuw aan de slag bij VDB Electronics als hoofd van de research. Het lukt hem om een tijdje directeur te worden, maar door chantage wordt hij gedwongen opnieuw gedegradeerd. Later probeert hij Peter schuldig te maken van bedrijfsspionage, om toch terug directeur te kunnen worden. Dit mislukt en Bert gaat alsnog vrijuit. Na een handtekeningsvervalsing wordt Bert definitief ontslagen. Uit wraak steekt hij de gebouwen in brand en wordt Bert uiteindelijk naar de gevangenis overgebracht.

Verhaallijnen

Misdrijven

Trivia

  • Nadat June Van Damme meehielp aan de ontsnapping van Bert in 2015, liet hij haar een filmpje zien van hem en Veronique Van den Bossche op een feest in 2002. Het was echter moeilijk voor trouwe kijkers om de juiste tijd te kunnen situeren, omdat in die tijd zowel Bert als Veronique door andere acteurs vertolkt werden.
  • Bert wordt vaak door de familie 'die rosse' of 'die Duitser' genoemd, omdat ze meestal kwaad op hem zijn als gevolg van zijn sluwe daden.

Generiek

Galerij

Foto's

Lees Meer

  • Voor meer informatie over het liefdesleven van Bert, zie hier.
  • Voor meer informatie over het wraakplan van Bert, zie hier.