FANDOM

† Bertje Baetens
Seizoenen 910 Bertje-portret
Eerste verschijning Februari 2000
Laatste verschijning Juni 2001
Gespeeld door Marc Lauwrys

Kinderen -
Ouders Onbekend
Huidige categorie Vorige Hoofdpersonages
Algemene InformatieFamilie en LiefdeslevenBeroepslevenVerhaallijnenGeneriekFoto'sLees Meer

Algemene Informatie

Bertje Baetens is een hoofdpersonage dat van februari 2000 tot en met juni 2001 vertolkt wordt door Marc Lauwrys.

Familie en Liefdesleven

Via zijn job bij VDB komt Bertje in contact met directiesecretaresse Tinne Huysmans. De twee worden dolverliefd op elkaar en stappen in het huwelijksbootje in Lapland. Tinne wordt zwanger van Bert, maar verliest het kindje door een miskraam.

Beroepsleven

Bertje gaat aan de slag als onderhoudstechnieker bij VDB Electronics en komt op die manier vaak in contact met het andere personeel. Daarnaast is hij een amateur-schilder en slaagt hij er zelfs in om zijn werk in de kunstgalerij van Cathérine Misotten te tentoonstellen.

Verhaallijnen

Familie1865

Bertje gaat als onderhoudstechnieker aan de slag bij VDB Electronics en voelt zich al snel thuis tussen de werknemers. Bertje is dan ook een zeer joviale man en kan het met iedereen goed vinden. Toch zijn er spanningen tussen hem en zijn collega René D'hollander, omdat René hem aanvankelijk maar een irritant ventje vindt. De twee worden wel goede vrienden, en René biedt Bertje zelfs een verblijfplaats aan. Dankzij René komt Bertje echter in de problemen te zitten en moet hij zelfs enkele nachten in de gevangenis doorbrengen.

Ondertussen zijn Bertje en directiesecretaresse Tinne Huysmans goede vrienden geworden. Al heeft iedereen meteen door dat de twee smoorverliefd zijn, zelf durven ze het niet toegeven aan elkaar. Ze spenderen wel veel tijd samen, en Bertje vraagt of ze eens model wil staan. Bertje is namelijk een amateur-schilder in zijn vrije tijd. Tinne voelt zich goed in zijn buurt en de twee kussen.

Cathérine Misotten opent een nieuwe kunstgalerij, en dankzij haar interesse voor René D'hollander, mag Bertje ook enkele werken tentoonstellen. Voor Bertje is dit een grote kans, maar toch kampt hij met faalangst. Zal ze zijn werk wel goed genoeg vinden?

Tussen Bertje en Tinne gaat het bijzonder goed en de twee gaan op wintervakantie in Lapland. Ze stappen er in het huwelijksbootje en Tinne wordt zelfs zwanger. Bertje is in de wolken met dit nieuws en brengt alles in gereedheid voor hun baby'tje. Toch verloopt Tinnes zwangerschap niet goed af, want ze krijgt een miskraam. Ze zit in zak en as, maar Bertje wil zo snel mogelijk opnieuw aan kinderen beginnen.

Wanneer Maarten Van den Bossche aan het spelen is in het park, komt hij in een vijver terecht en dreigt hij te verdrinken. Bertje is er toevallig aanwezig om te schilderen en springt meteen in het water om de jongen te redden. Bertje kan Maarten van de verdrinkingsdood redden, maar heeft een verwonding aan zijn been opgelopen in het water. Hij weigert ermee naar de dokter te gaan, en enkele dagen sterft hij aan een tetanusinfectie.

Generiek

Foto's

Binnenkort

Lees Meer

  • Voor meer informatie over de relatie van Bertje en Tinneke, zie hier.