Fandom

Familie Wiki

Bianca Parducci

2,827pages on
this wiki
Add New Page
Comments0 Share
† Bianca Parducci
Seizoenen 346101112 Portret-bianca
Eerste verschijning 1994
Laatste verschijning Juni 2003
Gespeeld door Gerda Marchand

Kinderen Giancarlo Parducci
Ouders Onbekend
Huidige categorie Vorige Gastpersonages
Algemene InformatieVerhaallijnenTrivia

Algemene informatie

Bianca Parducci is een gastpersonage dat jarenlang sporadisch opdook in de soap. Vooral in seizoen 4, seizoen 10 en seizoen 12 was ze vaak te zien. De rol werd al die tijd gespeeld door Gerda Marchand.

Verhaallijnen

Huwelijk ver 11
16394700

Bianca maakt haar intrede wanneer haar zoon Giancarlo met Veronique Van den Bossche trouwt. Ze komt over als rijke klassedame die met een onmiskenbare dosis aan Italiaanse emotionaliteit door het leven gaat. Familie is zonder meer het allerbelangrijkste voor haar, waardoor ze dan ook haar enige zoon doodverwend. Ze kan het zeer goed vinden met haar nieuwe schoondochter Veronique, aangezien beiden actief zijn in de modebranche. Samen bouwen beide vrouwen in Italië het modenhuis Linea Veronica uit.

Wanneer Veronique scheidt van Giancarlo en niet veel later terug naar België keert, zet Bianca de leiding over het modehuis in Italië alleen verder. Desalniettemin blijven Bianca en Veronique vanop afstand een goede band met elkaar bewaren. Zeker na de dood van Marie-Rose De Putter (pas jaren later zal blijken dat dit doodsbericht een misverstand was), fungeert Bianca meer dan ooit als een surrogaatmoeder voor Veronique.

Na enkele jaren heeft Veronique het alweer gehad in België en keert ze voor onbepaalde tijd terug naar Italië, om er Bianca bij te staan in de leiding van het modebedrijf. Het duo krijgt plots slecht nieuws te verwerken wanneer Giancarlo onthult dat hij seropositief is en intussen al terminaal ziek is geworden. Enige tijd later sterft hij. Veronique blijft tijdlang bij Bianca wonen om haar te helpen het verlies te verwerken. Nadien keert ze opnieuw terug naar België en vertrouwt ze Bianca alweer de leiding over het modehuis toe.

Een kleine twee jaar later staat Bianca plots bij Veronique voor de deur. Ze onthult dat ze aan terminale borstkanker leidt en dus niet erg lang meer te leven heeft. Haar laatste wens is dat Veronique op eigen houtje vanuit België het modehuis Linea Veronica verderzet. Bianca stelt Veronique ook voor aan de nieuwe ontwerper: Mario Van de Caveye, de zoon van hun voormalige zakenpartner Gerard Van de Caveye. Bianca is zeer opgetogen wanneer Veronique op het aanbod ingaat en tevens met Mario wilt samenwerken. Niet veel later sterft ze.

Trivia

S26 afl5826 002
  • Tijdens het 26ste seizoen wordt duidelijk dat Veronique indertijd Villa Parducci heeft geërfd na de dood van Bianca. Zij en Giancarlo komen ook ter sprake tijdens het moordonderzoek op June Van Damme én er wordt van beiden een foto op 'de verdachtenmuur' geprikt, maar de politie komt er al snel achter dat de twee reeds gestorven zijn.