FANDOM

C20bd286-bd7d-11e2-9155-3ced8e198e9b original tablet
Bieke Ilegems
(Turnhout, 1 juli 1971) is een Vlaamse actrice en presentatrice.

Privéleven

Bieke is getrouwd met de Vlaamse acteur en zanger Erik Goossens. Ze leerde hem kennen op de set van Familie, en speelden in de soap ook tijdlang een koppel. Samen hebben ze twee dochters: Noa (21 februari 1996) en Mila (16 april 2002). Ze is de jongere zus van acteur Herwig Ilegems en journalist Danny Ilegems. Samen met haar echtgenoot nam ze deel aan het VTM-programma Dansdate.

Presentatrice

Ze was nieuwslezer voor de regionale tv-zender ATV en heeft lange tijd het VTM programma Exclusief gepresenteerd. Sinds het najaar van 2013 presenteert ze op VIJF het programma 'Straffe Verhalen'. Met ingang van 15 augustus 2013 is Ilegems zenderstem bij de digitale zender Libelle TV.

Actrice

In 1991 had Bieke haar eerste rol beet in de film Boys. Een jaar later kreeg ze een vaste rol in de nieuwe soap Familie. Ze speelde daarin de rol van verleidelijke Babette Van Tichelen, een rol die ze tot eind 1999 vertolkte. Na haar vertrek bij Familie, richtte ze zich vooral op presenteren. Van 2008 tot 2009 had ze een hoofdrol in de telenovelle LouisLouise en van 2009 tot 2011 in De Rodenburgs.