FANDOM

Seizoen 16

Bom in de Cypriotische ambassade

Algemene Informatie

In het zestiende seizoen tijdens afleveringen 3526 (26 januari 2007) en 3527 (27 januari 2007) wordt de Cypriotische ambassadeur en zijn gezin gegijzeld door de maffia.

Inhoud

De Cypriotische ambassadeur van België, Petros Granitou, wordt al een tijdje bestookt met bedreigingen. De bedreigingen zijn afkomstig van de Cypriotische drugsmaffia. Petros zoekt de hulp van veiligheidsagent Andreas Mitsides. Het komt later zover dat ze Petros' dochtertje Cynthia ontvoeren. Wanneer Petros op een dag thuiskomt, wordt hij opgewacht door maffiosi, die zijn chauffeur ook uitschakelen. Andreas krijgt hier tijdig weet van. Hij haast zich naar daar, waar het hem lukt om een ruit in te slaan. Hij vindt het gezin Granitou terug in de woonkamer. Moeder Irina en Cynthia zijn vastgebonden aan een stoel, Petros met handboeien aan de verwarmingskachel. Hij is daarnaast vastgebonden met een bom. Het lukt Andreas niet om de bom op tijd onschadelijk te maken, maar wel om Irina en Cynthia los te maken. Voor Petros is het reeds te laat. Hij blijft achter in de explosie. Andreas kon samen met moeder en dochter op tijd schuilen.

Betrokken Personages

Foto's