Fandom

Familie Wiki

Brand bij Marie-Rose

2,827pages on
this wiki
Add New Page
Comments0 Share

Seizoen 4

Rita steekt het appartement van Marie-Rose in brand

Inhoud

Tijdens het 4de seizoen steekt Rita het appartement van Marie-Rose in brand en bevalt ze nadien van haar zoontje Pierrot.

Rita Van den Bossche heeft een ernstig drankprobleem. Het ontwikkelde zich wanneer ze ontdekt dat ze voor een tweede keer zwanger is Dirk Cockelaere. Ze heeft de man net aan de deur gezet, en Rita zal haar kindje opnieuw alleen moeten opvoeden. De enige manier waarop Rita haar verdriet kan verwerken, is met alcohol. Ze maakt op die manier geen vrienden, ook niet binnen de familie. Op een gegeven moment slaan de stoppen door. Rita steekt het huis van Marie-Rose De Putter in brand. 

Guido Van den Bossche kan Marie-Rose net op tijd redden, maar Rita wil dit niet zomaar laten gebeuren. Ze haalt een revolver boven en schiet op haar broer. De politie komt ter plaatse, en er valt opnieuw een schot. Deze keer is Rita geraakt. Ze wordt naar het ziekenhuis gevoerd, waar ze haar zoontje Pierrot ter wereld brengt. Marie-Rose wordt na de brand opgenomen in het ziekenhuis met zware brandwonden. Het duurt maanden vooraleer ze ontslagen wordt uit het ziekenhuis.

Rita wordt in het ziekenhuis ondervraagt door inspecteur Jacobs en nadien opgepakt en naar de gevangenis gebracht. Er volgt een langdurig proces. Uiteindelijk valt het verdict: Rita belandt achter de tralies.

Galerij

Lees Meer