FANDOM

Seizoen 17

Seizoen 18

De ontvoering van Brenda Vermeir

Algemene Informatie

Aan het einde van het 17de seizoen wordt Brenda ontvoerd voor de psychopatische Nel Veenstra.

Inhoud

Seizoen 17

Familie3888
Familie3879

In het 17de seizoen moet Brenda voor 6 maanden naar Amerika voor zaken. Een tijdje later vertrekken Peter, Bart en Trudy naar Tanzania. Tijdens een bezoek aan een natuurpark leren ze Nel kennen. Nel Veenstra is een Nederlandse vrouw die werkt als receptioniste van hun hotel. Bart heeft ondertussen huwelijksproblemen met Brenda en na een avond belandt Bart met Nel in bed. Niet veel later vertrekken Peter, Bart en Trudy terug naar België.

Onvoeringbrenda

Een kleine twee maanden later staat Nel plots bij Bart voor de deur in België. Hij stuurt haar echter wandelen, want hij wil zijn huwelijk niet op het spel zetten, vooral niet omwille van zijn kinderen. Een tijdje later krijgt Bart plots onverwacht het bezoek van Brenda. Ze wil terug naar huis komen en haar opleiding in Amerika stoppen omdat ze haar gezin te hard mist. Bart is van mening dat ze haar opleiding in Amerika moet afmaken. Niet veel later vertrekt Brenda terug naar Amerika om haar opleiding dan toch af te maken.

574507 425747530804414 239378365 n

Een maand later keert Brenda normaal terug uit Amerika en haar kinderen tellen de uren af tot ze haar kunnen omhelzen. Brenda is uren geleden van het vliegtuig gestapt, maar toch is ze nog altijd niet thuis bij haar gezin. Bart en de kinderen maken zicht grote zorgen en alarmeren de familie. Bart krijgt de beelden van de bewakingscamera's van de luchthaven te zien en daarop is te zien dat Brenda wel degelijk aangekomen is. Er is ook op te zien dat ze met een andere man weggaat. Wanneer Bart dit nieuws aan hun tienerdochter Hannah vertelt is ze woedend op haar moeder. Bart maakt ook nog een website om tips over Brenda te verzamelen. Bart doet ook een emotionele oproep op televisie. Het interview levert echter niets op. Nel heeft de oproep van Bart op de televisie gezien en ze biedt hem steun en hulp aan. Wat Bart echter niet weet is dat Nel Brenda gevangen houdt in de kelder van een huis. Nel doet zich lief voor en laat zelfs flyers maken voor Brenda. Ze weet natuurlijk dat niemand haar zal vinden. Nel blijft Bart en de kinderen steunen en probeert hen zo meer en meer in te palmen.

Familie3891
Brenda zit nog steeds opgesloten, maar ze heeft een plan. Ze schrijft met een duivenveer en haar bloed op een papiertje een boodschap voor Bart en geeft deze aan een duif mee. Niet veel later belt er een duivenmelker aan bij Bart. Nel doet echter open en krijgt het briefje te lezen. Ze verbergt het voor Bart en ze is razend op Brenda. Even later ontdekt Bart dat Brenda werd ontvoerd door Nel en al die tijd door haar gevangen werd gehouden. Ondertussen is Nel op weg naar Brenda om haar de kop door te schieten. Bart volgt haar en Bart en Brenda kunnen samen ontsnappen. Maar Nel komt hier al snel achter en ze zit hen op de hielen. Ze krijgt hen te pakken en vervolgens sluit ze Bart en Brenda op in de kelder.

Seizoen 18

Bart en Brenda zitten nog steeds gevangen in de kelder van Nel. Ze snapt dat ze Bart nooit voor zich zal kunnen winnen en Nel steekt het huis in brand. Jef Lits komt net op tijd achter de historie en hij zorgt voor de redding van Bart en Brenda. Nel wordt gearresteerd en opgesloten in de gevangenis.