Fandom

Familie Wiki

Bruno Van Assche

2,764pages on
this wiki
Add New Page
Comments4 Share
Bruno 'Picasso' Van Assche
Seizoenen 12345610 Profiel picassoportret
Eerste verschijning Aflevering 2 - 31 december 1991
Laatste verschijning 2000
Gespeeld door Sven De Ridder

Kinderen -
Ouders Onbekend
Huidige categorie Vorige Nevenpersonages
Algemene InformatieVerhaallijnenTrivia

Algemene Informatie

Bruno 'Picasso' Van Assche is een nevenpersonage dat van 1991 tot en met 1997 vertolkt wordt door Sven De Ridder. Het personage keerde eenmalig terug in 2000.

Verhaallijnen

Familie199192

Picasso is samen met onder meer Peter Van den Bossche en Willy De Clippeleire lid van 'De bende van Cartouche'. Ze zijn vaste stamgasten in café Het Vissershuis.

Picasso heeft een relatie met Birgit Van den Sompel. Wanneer Peter haar begint lastig te vallen, komt het tot een grote ruzie tussen hem en Picasso. Birgit beschuldigt Peter ervan haar verkracht te hebben waardoor hij naar de gevangenis wordt overgebracht. Nadien wordt Peter vrijgesproken en kunnen hij en Picasso hun ruzie bijleggen. Birgit wordt niet veel later vermoord teruggevonden.

Picasso heeft enige tijd een relatie met Veronique Van den Bossche, maar kiest uiteindelijk voor zijn grote liefde: Marie-Thérèse De Bie, de adoptiedochter van café-uitbater Herman De Bie. Hun relatie loopt stuk wanneer zij naar het buitenland trekt. Picasso kan niet zonder haar leven en beslist Marie-Thérèse achterna te reizen. Hierdoor verdwijnt hij uit beeld.

Een aantal jaren later duikt Picasso nog in één aflevering op. Hij is toevallig eventjes in het land en maakt van de gelegenheid gebruik om bij te praten met Peter.

Trivia

  • Het personage is indertijd uit de reeks geschreven om na de tijdsprong van januari 1997 ruimte te maken voor nieuwe gezichten. Om diezelfde reden liepen in die periode ook de verhaallijnen van andere jongeren, zoals Willy De Clippeleire en Jean-Pierre, ten einde.