Fandom

Familie Wiki

Carine Wattez

2,763pages on
this wiki
Add New Page
Comments0 Share
† Carine Wattez
Seizoenen 56111213 Carine-portret
Eerste verschijning September 1995
Laatste verschijning Aflevering 2645 - 11 september 2003
Gespeeld door Gudi Raymaekers (voorheen Paulette Daelemans)

Kinderen Kobe Dierckx
Ouders Onbekend
Huidige categorie Vorige Nevenpersonages
Algemene InformatieFamilie en LiefdeslevenBeroepslevenVerhaallijnenSlideshowLees Meer

Algemene Informatie

Carine Wattez is een nevenpersonage dat van 1995 tot en met 1996 vertolkt wordt door Paulette Daelemans en van 10 april 2002 tot en met 11 september 2003 door Gudi Raymaekers.

Familie en Liefdesleven

Samen met Walter kreeg Carine 1 kind: Kobe. Carine is de schoonzus van Anna. Zij is tevens de tante van Guido, Jan, Rita en Marleen en stieftante van Liesbeth en Ina.

Walter was aanvankelijk priester en kon dus niet trouwen. Toch werd hij verliefd op zijn huishoudster Carine. Hij komt zelfs op het moment om zijn geloof in twijfel te stellen. Maar Carine beslist Walter te verlaten om hem deze keuze te besparen. Jaren later staat ze echter terug voor zijn deur. Deze keer kiest Walter wel voor Carine en stappen ze in het huwelijksbootje. Op haar sterfbed vertelt ze hem dat de twee samen een zoon hebben: Kobe. Samen met Kobe neemt Walter afscheid van Carine, die sterft aan de gevolgen van AIDS. Ook Kobe en Walter hebben te maken met deze ziekte.

Beroepsleven

Carine ging bij Walter Dierckx aan de slag als huishoudsters en kwam zelfs bij hem inwonen. Wanneer hun relatie stukloopt, vertrekt ze en door de foute vrienden kwam ze in de prostitutie terecht. Het is pas jaren later dat Carine haar leven terug op het goede spoor krijgt. 

Verhaallijnen

WalterVerliefd12 Seizoen5
WalterVerliefd19 Seizoen5

Als jonge vrouw gaat Carine aan de slag als huishoudster van pastoor Walter Dierckx. Het wordt al snel duidelijk dat Carine en Walter het goed met elkaar kunnen vinden. Walter heeft nood aan gezelschap, want sinds de dood van Marleen Van den Bossche en Peter Van den Bossche voelt hij zich eenzaam. Carine wordt verliefd op Walter en kust hem tijdens een moment van zwakte. Walter houdt de boot af want hij mag geen vriendin hebben als priester.

In de omgeving van Walter en Carine beginnen er roddels te verspreiden. Walter voelt zich hier niet goed bij, en zet Carine op straat. Carine wil blijven vechten voor Walter en de twee belanden samen in bed. Walter voelt zich schuldig, maar kiest toch voor de kerk. Het contact verwatert, tot Carine in het ziekenhuis wordt opgenomen na een hersenbloeding. Walter is doodongerust en waakt aan haar ziektebed.

Nadien worden Walter en Carine toch een koppel, maar Walter moet dit geheimhouden voor zijn omgeving. Toch vreest het bisdom dat Walter zijn geloofwaardigheid verloren is, en ze verplaatsen Walter naar een andere parochie. Walter is genoodzaakt te verhuizen en zoekt samen met Carine een nieuwe woning. Hij neemt Carine terug aan als zijn huishoudster, zodat niemand er achter komt dat ze eigenlijk een relatie hebben.

WalterCarine3 Seizoen6

Walter Dierckx en Carine wonen nu al enkele weken in hun nieuwe woning aan de andere kant van de stad. Voor de buitenwereld is zij gewoon een huishoudsters, maar eigenlijk zijn ze stiekem verliefd. Anna Dierckx en Albert Thielens komen geregeld langs, en merken al snel dat er meer aan de hand is tussen de twee. Carine hoopt dat Walter eindelijk eerlijk zal zijn, en voor haar zal kiezen. Wanneer ze beseft dat dat nooit zal gebeuren, maakt ze de keuze voor hem. Ze vertrekt en zoekt een ex-vriend op om daar te gaan wonen.

Vanaf dit punt wordt de rol van Carine vertolkt door Gudi Raymaekers

Walter trouwt

Walter Dierckx en Carine hebben al jarenlang geen contact meer met elkaar gehad, tot ze elkaar plotseling weer tegen het lijf lopen. De twee worden opnieuw halsoverkop verliefd op elkaar en deze keer wil Walter niet dat zijn geloof in de weg staat. Hij maakt de radicale beslissing om volledig met de kerk te breken en zijn relatie met Carine een kans te geven. Hij vraagt haar ten huwelijk, wat zorgt voor veel commotie binnen de familie. Anna Dierckx kan het niet geloven wanneer ze Carine bij Walter thuis ziet en vraagt zich af waarom haar broer plotseling alles laat vallen waar hij jarenlang hard voor gewerkt heeft. Walter wil deze keer niet zwichten voor de familie en kiest voor zijn eigen geluk.

Omdat ze al zoveel tijd verloren zijn, willen Walter en Carine zo snel mogelijk trouwen. Walter begint aan de voorbereidingen en vraagt Peter Van den Bossche als zijn getuige. Anna is ervan overtuigd dat Walter in zijn ongeluk treedt en wil op alle mogelijke manieren het huwelijk saboteren. Uiteindelijk draait Anna toch bij, en maakt ze samen met Albert Thielens haar opwachting op het huwelijk, iets dat Carine en vooral Walter enorm appreciëren.

Wanneer Els D'hollander en Jo Bervoets in het huwelijksbootje stappen, zijn ook Walter en Carine van de partij. Het is de eerste keer dat ze als koppel naar een familiegebeurtenis gaan, en voor Carine is het wat onwennig. Zeker omdat Anna nog steeds terughoudend is tegenover haar.

Carine02
Carine06

Het valt Walter Dierckx op dat Carine zich de laatste tijd enorm vreemd gedraagt. Ook hun huisbaas Jules heeft dit in de gaten en bespreekt de situatie met Walter. Hij komt te weten dat Carine, na haar ontslag jaren geleden, in de prostitutie beland is. Ze heeft volledig gebroken met haar verleden, maar haar pooier Ludo wil Carine niet zomaar laten gaan en chanteert haar. Walter wil zijn echtgenote helpen met de betalingen, maar dat zorgt ervoor dat ze in problemen komen bij de huisbaas. Wanneer ze hun huur niet kunnen betalen, zet Jules de twee op straat. Walter en Carine nemen nadien hun intrek in de duplexwoning van Isabelle Solie en Albertine Solie.

Ludo blijft Carine lastig vallen en voor Walter is de maat vol. Hij wil dat Carine volledig met haar verleden kapt, maar Ludo wil niet zomaar opgeven. Wanneer Ludo enkele weken later dood wordt teruggevonden, stellen inspecteurs Jos Janssens en Dré Dreessen zich verschillende vragen. Walter en Carine worden op het politiebureau ondervraagd en Walter moet voor de onderzoeksrechter verschijnen. Uiteindelijk wordt de dood van Ludo opgeklaard, en hebben de twee er nies mee te maken.

Na een routine bloedtest, heeft Carine slecht nieuws voor haar echtgenoot. Ze heeft AIDS en vreest ervoor dat Walter ook HIV-positief is. Walter laat zich testen, en krijgt niet veel later hetzelfde nieuws te horen van de dokter. Ze willen de familie nog niet inlichten en besluiten alles geheim te houden. Tot Carine snel aftakelt en de familie zich vragen begint te stellen. Ook Anna Dierckx en Albert Thielens maken zich zorgen en komen de waarheid te weten. Ondertussen heeft Carine bijzonder nieuws voor Walter. Na hun breuk in 1995 is Carine namelijk bevallen van een jongen, maar ze heeft het kindje moeten afstaan. Carine wil doodgraag haar zoon ontmoeten voor ze sterft. Terwijl Anna zich om Carine ontfermt, gaan Walter en Albert op zoek naar de jongen.

Carine09

De zoektocht van Walter Dierckx en Albert Thielens brengt hun naar een buitenlandse katholieke missiepost, waar Walters zoon Kobe Dierckx werkt. Walter slaagt erin om Kobe net op tijd op te sporen en naar het sterfbed van zijn moeder te brengen. Dezelfde dag sterft Carine in het bijzijn van haar zoon en Walter.

Jaren later ontdekt Kobe middenin zijn priesteropleiding dat ook hijzelf seropositief is. Hierdoor lijkt het waarschijnlijk dat Carine al seropositief was op het moment dat ze Walter leerde kennen, en dat ze dus ook aan Kobe via de geboorte het hiv-virus heeft doorgegeven.

Galerij

Foto's

Lees Meer

  • Voor meer informatie over de relatie van Carine en Walter, zie hier.
  • Voor meer informatie over het huwelijk van Carine en Walter, zie hier.