FANDOM

Carla Verbiest
Seizoenen 23 CarlaPortret
Eerste verschijning Aflevering 5107 - 27 augustus 2013
Laatste verschijning Aflevering 5137 - 8 oktober 2013
Gespeeld door Ellen Schoeters

Kinderen -
Ouders Fons Verbiest en Francine Verbiest
Huidige categorie Vorige Gastpersonages
Algemene InformatieFamilieBeroepslevenVerhaallijnenTriviaFoto's

Algemene Informatie

Carla Verbiest is een gastpersonage dat van 27 augustus 2013 tot en met 8 oktober 2013 vertolkt wordt door Ellen Schoeters.

Familie

Carla is de jongere zus van modeontwerper Rudi Verbiest en de enige dochter van Fons Verbiest en Francine Verbiest.

Beroepsleven

Carla werkte een lange tijd als enthousiaste verkoopster in een kledingszaak. Wanneer de zaak failliet gaat, vraagt ze aan haar broer Rudi Verbiest of hij Carla aan een job kan helpen bij VDB. Hoewel Rudi hier niet in slaagt, kan hij wel zorgen voor een sollicitatiegesprek bij Shoe Discount, de vorige werkplaats van Liesbeth Pauwels. Carla is enorm enthousiast en mag er aan de slag gaan. Ze is Rudi en vooral Liesbeth zeer dankbaar.

Verhaallijnen

Carla werkte een lange tijd als enthousiaste verkoopster in een kledingszaak, maar sinds die failliet ging zit ze zonder werk. Aangezien haar broer modeontwerper is bij VDB Fashion, gaat ze ervan uit dat hij haar aan een job kan helpen bij VDB. Hij komt de laatste tijd echter minder goed overeen met CEO Veronique Van den Bossche, waardoor hij geen zin heeft om bij haar te gaan flemen. Carla vindt dit zeer jammer. Intussen probeert Evy Hermans het opduiken van Carla te gebruiken om meer te weten te komen over Rudi's privéleven.

Terwijl Rudi niet voor een job kan zorgen bij Fashion, zorgt hij er wel voor dat ze kan solliciteren bij de oude werkplaats van Liesbeth Pauwels. Carla is enorm enthousiast en is Liesbeth erg dankbaar. Op een dag wordt Carla benaderd door Evy in verband met een samenwerking tussen VDB Fashion en de Shoe Discount. Carla belooft dat ze het zal bespreken met haar nieuwe baas en uiteindelijk komt de samenwerking er.

Rudi heeft een oogje op Veronique en dat merkt ook Carla op. Ze vindt het vreemd dat haar broertje plotseling verliefd geworden is op de vrouw die hij eerst zo haatte. Toch is ze blij met deze relatie en Veronique probeert ook via Carla meer informatie te krijgen over haar broer. Later verwatert het contact met Carla.

Trivia

  • Actrice Ellen Schoeters was eerder al te zien in Familie. Vanaf de start van seizoen 16 tot halverwege seizoen 17 vertolkte ze de rol van Lobke Corneel, de toenmalige vriendin van Pierrot Van den Bossche. Indertijd stierf het personage omdat de actrice voor haar studies een aantal maanden verstek moest geven en de makers het niet zagen zitten om Lobke tijdelijk uit de soap te schrijven.
  • Carla kwam vaak in contact met Evy Hermans (Sofie Truyen) terwijl de twee actrices ook vaak samen in beeld kwamen tijdens het 16 en 17de seizoen, maar dan als Evy en Lobke Corneel. Voor vaste kijkers van Familie was dit verwarrend, omdat Ellen Schoeters twee personages vertolkte.
  • Tijdens het 25ste seizoen maken de ouders van Carla en Rudi hun opwachting: Fons Verbiest en Francine Verbiest. Er werd echter niets meer vermeld over Carla.

Foto's