FANDOM

† Caroline De Meester (Caroline Martens)
Seizoenen 202122 PortretCaroline
Eerste verschijning Aflevering 4653 - 16 juni 2011
Laatste verschijning Aflevering 4886 - 27 augustus 2012
Gespeeld door Kadèr Gürbüz

Kinderen Axel De Meester
Ouders Onbekend
Huidige categorie Vorige Hoofdpersonages
Algemene InformatieFamilie en LiefdeslevenBeroepslevenVerhaallijnenQuotesTriviaGeneriekGalerijFoto'sLees Meer

Algemene Informatie

Caroline De Meester is een hoofdpersonage dat van 16 juni 2011 tot en met 27 augustus 2012 wordt vertolkt door Kadèr Gürbüz.

Familie en Liefdesleven

Caroline had één zoon: ontwerper Axel De Meester. Ze was al een hele tijd gescheiden van Axels vader, maar toch heeft ze zijn achternaam behouden. Ze had nadien een jarenlange affaire met haar baas Gilbert Vandersmissen terwijl hij nog getrouwd was met Colette Vermeir. Hun affaire was allesbehalve geheim, want het was algemeen bekend dat de twee een relatie hadden. Na zijn plotse dood ontwikkelde Caroline gevoelens voor Mathias Moelaert. Deze gevoelens bleven onbeantwoord en daarom probeerde ze hem en Marie-Rose De Putter uit elkaar te krijgen.

Beroepsleven

Caroline werkte bij F@C aanvankelijk als secretaresse. Daarna werkte ze zich op tot directiesecretaresse en uiteindelijk tot hoofd van de Public Relations. Bij haar debuut wordt duidelijk dat ze naast PR-verantwoordelijke ook nog eens de rechterhand van Gilbert Vandersmissen is binnen het modebedrijf. Dankzij haar relatie met Gilbert heeft Caroline altijd de macht gehad om grote beslissingen te nemen.

Na Gilberts dood kopen de Van den Bossches het bedrijf over van erfgename Colette Vermeir en starten ze een holding op. Caroline krijgt binnen de holding opnieuw de functie van PR-verantwoordelijke toegewezen. Toch maakte ze meermaals duidelijk aan haar collega's dat ze niet tevreden was met deze beslissing, omdat ze liever aan het hoofd van tak VDB Fashion wilde staan, een job die naar de onervaren June Van Damme ging.

Verhaallijnen

Quotes

Trivia

  • In het begin werd het personage aangekondigd als 'Caroline Martens', terwijl Axel op dat moment al de achternaam De Meester heeft, die na verloop van tijd ook voor Caroline wordt gebruikt. Mogelijk is een van beide achternamen gewoon haar meisjesnaam, al is het vreemd dat ze de andere naam dan nog heeft gebruikt jaren nadat de relatie met Axels vader stukliep.
  • Amper enkele weken na haar intrede, liet actrice Kadèr Gürbüz al weten dat ze uit de reeks zou stappen na een jaar. Hierdoor moest de opvulling van haar personage aangepast worden, en groeide ze uit tot de 'slechterik' van het 21ste seizoen.

Generiek

Galerij

Foto's

Lees Meer

  • Voor meer informatie over het overlijden van Caroline, zie hier.
  • Voor meer informatie over de familie De Meester, zie hier.