Fandom

Familie Wiki

Cathérine Misotten

2,768pages on
this wiki
Add New Page
Comments0 Share
† Cathérine Misotten
Seizoenen 91011 Portret-catherine
Eerste verschijning Aflevering 1800 - 20 januari 2000
Laatste verschijning April 2002
Gespeeld door An Nelissen

Kinderen -
Ouders Onbekend
Huidige categorie Vorige Hoofdpersonages
Algemene InformatieFamilie en LiefdeslevenBeroepslevenVerhaallijnenGeneriekSlideshowLees Meer

Algemene Informatie

Cathérine Misotten is een hoofdpersonage dat van 20 januari 2000 tot en met april 2002 vertolkt wordt door An Nelissen.

Familie en Liefdesleven

Cathérine is de ongetrouwde, jongere zus van Vincent Misotten. Door zijn prille relatie met Els D'hollander, komt ook Cathérine bij de familie Van den Bossche terecht. En ze heeft meteen haar pijlen gericht op enkele mannen, al lijkt ze het vooral op getrouwde mannen gemunt te hebben. Ze flirt er op los met Guy Maeterlinck, Rob Gerrits, René D'hollander en Herwig Verleyen, die niet veilig zijn voor haar charmes. Ze slaagt erin Herwig van Veronique Van den Bossche af te snoepen, maar wil daarna vooral René voor zichzelf winnen. 

Beroepsleven

Als eigenares van haar eigen kunstgalerij is Cathérine geen onbekende in de Vlaamse kunstwereld. Ze geeft ook de kans aan beginnende schilders, zoals Bertje Baetens, om hun werk in haar galerij tentoon te stellen.

Verhaallijnen

Catherine001
Seizoen9 81

Cathérine Misotten maakt haar opwachting als de jongere zus van Vincent Misotten en zorgt meteen voor veel opschudding. Ze kwam via Brenda Vermeir te weten dat haar huwelijk met Bart Van den Bossche voorbij is, en Cathérine verkondigt dat in De Lork, in het bijzijn van Barts moeder Monique Stevens, die bovendien nog van niets wist.

Ook bij Veronique Van den Bossche maakt Cathérine geen goede eerste indruk, wanneer ze openlijk haar interesse toont voor diens vriend Herwig Verleyen. Ze slooft zich uit om Herwig te charmeren, en het blijkt te werken. Herwig zoekt steeds meer het gezelschap van Cathérine en geeft toe dat hij niet gelukkig is in zijn relatie met Veronique. Hij is het beu om altijd gedomineerd te worden door haar, en de twee kussen. Veronique komt hier achter en zet Herwig meteen op straat. Ze komt Cathérine een bezoekje brengen en slaat een van haar dure beeldjes aan diggelen.

Op aanraden van Els D'hollander gaat Vincent met zijn zus praten over haar gedrag. Hij beseft maar al te goed dat Cathérine soms een echt serpent kan zijn. Cathérine besluit dan maar haar pijlen op iemand anders te richten en ze doet haar uiterste best om dokter Guy Maeterlinck te imponeren. Cathérine schept er ook plezier in om Monique hiermee te pesten, en Guy besluit kordaat met Cathérine af te rekenen.

Binnenkort

Na de dood van haar broer heeft Cathérine het ontzettend moeilijk, maar toch lijkt er weinig aan haar karakter te veranderen en blijft ze iedereen op stang jagen. Wanneer plots het levenloze lichaam van Cathérine wordt ontdekt en het om moord blijkt te gaan, heeft de politie dan ook een dozijn aan verdachten. De meest voor de hand liggende daders zijn Sarah De Kunst, Thomas Maeterlinck én Veronique Van den Bossche, maar uiteindelijk blijken ze niets met de zaak te maken te hebben. Cathérine werd vermoord door de vader van een kind dat ze ooit in een dronken bui had aangereden.

Generiek

Galerij

Foto's

Lees Meer

  • Voor meer informatie over de relaties van Cathérine, zie hier.