FANDOM

Chris Top 3
Chris Van Tongelen
is een Vlaamse zanger bekend als Bart Van den Bossche uit Familie en als lid van de Romeo's.

Privéleven

Van Tongelen is jaren getrouwd geweest met zijn eerste vrouw. Met haar heeft hij een zoon en een dochter. Sinds 2003 heeft Van Tongelen een relatie met de Nederlandse choreografe Brigitte Derks. Zij kreeg in 1997 met Frank Hoelen een zoon, Ian Thomas. Van Tongelen en Derks kregen samen een dochter, van wie de bevriende acteur Kristoff Clerckx de peetoom is.

Zangcarrière

In 1991 schreef Van Tongelen de tekst voor het lied 5 dagen op 7 op de melodie van Walking on Sunshine van Katrina & the Waves. In 1999 heeft hij ook een cd uitgebracht, met als titel Music From The Heart. Deze bevat de nummers First & last/Tragedy, Promise , Parca Guell, Everytime I Think Of You, Whistle Down The Wind, Golden Key, Maria, On My Own, Pie Jesu, Love On The Rocks, All For Love en She's A Maniac.

Sinds 2003 treedt Van Tongelen op in de groep "De Romeo's", samen met Familie-acteurs Gunter Levi en Davy Gilles. Vanaf de zomer van 2006 is hij artistiek verantwoordelijke van Bouffe & Bollinger, het nieuwe theaterrestaurant van de Stadsschouwburg in Antwerpen.

Televisie en musical

Van Tongelen studeerde moderne talen in Mechelen, had een eigen reisbureau, had een eigen groepje genaamd "Roestvrij" en speelde in het Ballet van Vlaanderen. Daarna ging hij zich toeleggen op musicals, met producties als Gambler, Chess, Assepoester, 't zaad van Satan, Ben, Romeo en Julia (Tybalt) en Dracula (De Priester). In 1998 kwam Van Tongelen in de media als de Prins die Sneeuwwitje niet mocht kussen. Naast zijn carrière als musicalzanger was hij ook acteur in de tv-soapserie Familie, waar hij van 2001 tot 2015 de rol van Bart Van den Bossche speelde. In de aanloop van 25 jaar Familie keert Van Tongelen eind 2016 terug naar Familie.

Jaar Titel Rol Opmerking Foto
2016 - heden Familie Bart Van den Bossche Soap - hoofdrol
Familie 5858 k 006
2001 - 2015 Familie Bart Van den Bossche Soap - hoofdrol
640px-Familie 5307 002
1997-1998 Familie Robin Soap - gastrol
Robin
1995 Lili & Marleen Onbekend Serie - gastrol