Fandom

Familie Wiki

Christophe Mouret

2,764pages on
this wiki
Add New Page
Comments0 Share
† Christophe Mouret
Seizoenen 141516 Familie3111
Eerste verschijning Aflevering 3088 - 30 mei 2005
Laatste verschijning 2006
Gespeeld door Serge-Henri Valcke

Kinderen -
Ouders Onbekend
Huidige categorie Vorige Gastpersonages
Algemene InformatieVerhaallijnenFoto's

Algemene Informatie

Christophe Mouret is een gastpersonage dat van 30 mei 2005 tot en met 2006 wordt vertolkt door Serge-Henri Valcke.

Verhaallijnen

Christophe Mouret is een Franse schilder die al jaren op Gran Canaria woont. In zijn vrije tijd gaat hij geregeld vissen op zee. Op een dag vist hij een drenkelinge op. Hij neemt de verzwakte vrouw mee naar huis en biedt haar de nodige zorgen. Ze kan zich niets meer herinneren over haar verleden, waardoor Christophe haar de symbolische naam Cathérine de la Mer geeft. Al snel beginnen de twee een relatie.

Christophe en Cathérine wonen nu al jarenlang samen op Gran Canaria. Er is geen vuiltje aan de lucht tot Cathérine plotseling een Vlaamse krant onder ogen krijgt. Tot haar eigen verbazing kan ze de tekst lezen die erop staat en bovendien krijgt ze flashbacks naar bepaalde mensen uit haar verleden.

Christophe helpt Marie-Rose om weer in contact te komen met haar familie en reist zelfs even mee naar België. Wanneer ze terug op Gran Canaria toekomen, krijgt Marie-Rose heimwee. Ze besluit dat ze definitief bij haar kinderen in België wil gaan wonen. Christophe is teleurgesteld, maar begrijpt haar keuze. Hij is evenwel niet van plan om met haar mee te reizen en blijft alleen achter.

De periode nadien blijven de twee contact houden en maakt Marie-Rose geregeld korte reisjes naar Gran Canaria. Wanneer ze onverwachts niets van Christophe hoort op haar verjaardag, maakt Marie-Rose zich zorgen. Ze reist opnieuw naar hem toe en krijgt op die manier het schokkende nieuws te verwerken dat Christophe zelfmoord heeft gepleegd. In een afscheidsbrief legt Christophe uit dat het leven voor hem geen zin meer had zonder zijn Cathérine.

Foto's