Fandom

Familie Wiki

Claire De Ruyter

2,764pages on
this wiki
Add New Page
Comments0 Share
† Claire De Ruyter
Seizoenen 456 ClairePortretSeizoen6
Eerste verschijning Januari 1995
Laatste verschijning Aflevering 1068 - 18 december 1996
Gespeeld door Nora Tilley

Kinderen -
Ouders Onbekend
Huidige categorie Vorige Hoofdpersonages
Algemene InformatieVerhaallijnenTriviaGeneriekSlideshowLees Meer

Algemene Informatie

Claire De Ruyter is een hoofdpersonage dat van januari 1995 tot en met 18 december 1996 vertolkt wordt door Nora Tilley. Ze verdween vlak voor de tijdsprong van seizoen 6 uit de reeks.

Verhaallijnen

GuidoClair3 Seizoen4
ClaireenGuido2 Seizoen6

Claire is de nieuwe vriendin van Guido Van den Bossche na diens breuk met Marie-Rose De Putter. Ze werkt als psychologe en is een joviale, zelfstandige dame die het goed kan vinden met de rest van de familie. Ze werkte voordien al geregeld samen met pastoor Walter Dierckx, omdat hij vaak mensen naar haar praktijk doorverwees. 

Ondanks haar goedlachse karakter, kan Claire het absoluut niet met Marie-Rose vinden. Vooral omdat Claire het gevoel heeft dat Marie-Rose het terug wil goedmaken met Guido. Na de breuk tussen Marie-Rose en Hugo Beckers, springt Marie-Rose voortdurend binnen en kan ze het niet laten om Claire te plagen. Ook tussen Claire en Jan Van den Bossche gaat het altijd niet even vlot. Vooral omdat Claire de reden was dat Jan naar de verzendingsdienst verhuisde binnen VDB Electronics. 

Het geluk van Claire en Guido is echter van korte duur. Wanneer ze samen naar Malta gaan, om de opening van de Peter Van den Bossche Plant voor te bereiden, laat Didier De Kunst een huurmoordenaar meereizen om Guido uit de weg te ruimen. Een romantisch moment tussen de twee eindigt in een drama wanneer Claire wordt geraakt door een gifpijl. Guido wil haar val beletten, maar stort samen met haar een ravijn in. Claire is op slag dood, Guido is zwaargewond en belandt in een rolstoel.

Trivia

  • Het was actrice Nora Tilley zelf die vroeg om Claire uit de soap te schrijven. Ze was voor het laatst te zien eind 1996, rond de tijd dat vele andere gezichten gedwongen verdwenen naar aanleiding van een verjongingsoperatie, die in januari 1997 voltooid werd met een tijdsprong van 7 jaar.
  • Na haar ontslag bij Familie kreeg Nora Tilley een hoofdrol in de andere VTM-soap, Wittekerke. Ook daar was haar personage actief als psychologe.

Generiek

Slideshow

Lees Meer