FANDOM

Daisy
Seizoenen 24 S24-daisy-profiel
Eerste verschijning Aflevering 5438 - 28 januari 2015
Laatste verschijning Aflevering 5447 - 10 februari 2015
Gespeeld door Karin Jacobs

Kinderen Onbekend
Ouders Onbekend
Huidige categorie Vorige Gastpersonages
Algemene InformatieFamilie en LiefdeslevenBeroepslevenVerhaallijnenSlideshow

Algemene Informatie

Daisy is een gastpersonage dat van 28 januari 2015 tot en met 10 februari 2015 vertolkt wordt door Karin Jacobs.

Familie en Liefdesleven

Daisy is getrouwd met Dave. Samen met haar zingt Dave op het cruiseschip van kapitein Erik. Hoewel Dave getrouwd is, kan hij het niet laten om naar de andere vrouwen te kijken en/of te flirten. Hierdoor is de jaloerse Daisy ook niet blij dat Rita Van den Bossche haar vervangt en laat dit duidelijk merken.

Beroepsleven

Daisy is de zangeres van het cruiseschip waarmee Rita en Lientje Coomans varen. Ze zingt samen met haar man Dave, de zanger en entertainer van het schip. Wanneer Daisy problemen heeft met haar stem, vraagt Dave aan Rita om Daisy tijdelijk te vervangen.

Verhaallijnen

S24 E112 003
S24 E114 036
S24 E113 027
S24 E116 017
S24 E117 020
Familie 5445 01

Lientje is opgegroeid in de binnenschepen. Wanneer ze op televisie iets over boten ziet, is ze gefascineerd. Rita laat Lientje enkele foto's zien van haar vroegere carrière als zangeres op cruiseschepen. Later komt Rita op het idee om samen met Lientje mee te varen op een cruiseschip. Lientje gaat uiteraard akkoord en ze vertrekken op cruise. Jan Van den Bossche is hier niet blij mee, want hij heeft schrik dat zijn zus terug zal hervallen in haar vroegere drankverslaving. Ook ziet Jan er tegenop om zijn café de Jan en Alleman zelf te poetsen. Ondertussen vraagt Anna Dierckx zich af of Rita wel in staat is om een opvangouder voor Lientje te zijn.

Op het cruiseschip van kapitein Erik amuseren Rita en Lientje zich te pletter. Lientje heeft reeds het schip mogen besturen, meegedaan aan kienavonden en meegezongen met de optredens van Dave en Daisy. Wanneer Daisy tijdens een liveshow worstelt met haar stem, loopt de hele show in het honderd. Dave gaat op zoek naar een oplossing, maar vindt er niet direct eentje. Plotseling wordt er op de deur van de kamer van Rita en Lientje geklopt: het is Dave. Dave heeft Rita horen zingen in haar kamer en vindt haar getalenteeld. Hij doet haar meteen het voorstel om het van Daisy over te nemen totdat haar stem terug in orde is. Rita gaat meteen akkoord en treedt op met Dave, ookal ziet Daisy er tegenop omwille van haar jaloersheid. Rita zingt ook een duet met Lientje tijdens de liveshow: "Oma's aan de top" van K3.

Op het schip vraagt een fan van de shows van Dave en Rita om met hen op de foto te gaan. Terwijl Dave en Rita een foto maken, gluipt Lientje stiekem weg. Wanneer Rita Lientje niet meer terugvindt, slaat ze in paniek. Kapitein Erik laat de bemanning het hele schip afzoeken, maar zonder resultaat. Er wordt zelfs beslist om reddingsploegen in het water te laten zoeken. Uiteindelijk wordt Lientje teruggevonden in een ruimte die normaal door Dave moest worden afgesloten. Ondertussen verontschuldigt Daisy zich voor haar jaloerse gedrag van de afgelopen weken. Dave, Erik en Daisy bedanken Rita en Lientje voor hun verblijf en hulp op het cruiseschip.

Terwijl Rita naar huis terugkeert, keert Lientje terug naar mama Monique Coomans. Thuis begint Rita het cruiseleven alweer te missen. Ze begint te solliciteren bij cruiseschepen om daar te gaan werken als zangeres. Uiteindelijk wordt Rita aangenomen en geeft haar job als zelfstandige verpleegster op. Rita roept haar familie samen in de Jan en Alleman om hen het nieuws aan te kondigen. Door haar nieuwe job zal ze vele weken of zelfs maanden weg van huis zijn. Rita zorgt ervoor dat Anita Devries aan de slag kan als poetsvrouw bij Jan, Leen Van den Bossche, Peter Van den Bossche en Marie-Rose De Putter. De familie wenst Rita het beste toe en neemt afscheid van haar.

Voordat Rita het cruiseschip wil binnengaan, vertelt Jan dat hij een verrassing heeft geregeld voor haar. Wat later komen Monique en Lientje Rita nog uitwuiven. Lientje heeft zelfs een cadeautje voor haar meegenomen. Opeens verschijnt tot Rita's verbazing kapitein Erik. Hij vertelt dat ze zal zingen op zijn schip en dat Dave en Daisy ondertussen aan het werk zijn op andere cruiseschepen. Hierna verdwijnen Rita en Erik uit beeld.

Slideshow