FANDOM

Dave Peeters
Seizoenen 26 ProfielDaves26
Eerste verschijning Aflevering 5919 - 27 maart 2017
Laatste verschijning Aflevering 5939 - 24 april 2017
Gespeeld door Luc Verhoeven

Kinderen -
Ouders Meneer Peeters en onbekend
Huidige categorie Vorige Gastpersonages
Algemene InformatieFamilie en LiefdeslevenBeroepslevenVerhaallijnenFoto's

Algemene Informatie

Dave Peeters is een gastpersonage dat van 27 maart 2017 tot en met 24 april 2017 vertolkt wordt door Luc Verhoeven.

Familie en Liefdesleven

Dave is de zoon van procureur Peeters en een onbekende vrouw. Zelf is Dave getrouwd met Freya Vertongen, de jeugdliefde van Mathias Moelaert. Volgens Dave leerde hij Freya kennen op een studentenfeestje, toen ze nog samen was met Mathias. Hun 'gelukkig' huwelijk bleef echter kinderloos.

Beroepsleven

Dave is een verkoper van jachten. Jaren geleden had hij de scheepswerf van Freya's vader overgenomen.

Verhaallijnen

Mathias Moelaert loopt zijn oude vriend Dave en jeugdliefde Freya tegen het lijf. Wanneer Dave voor enkele dagen in Parijs verblijft, biecht ze Mathias op dat ze hem nooit heeft kunnen vergeten. Een dag later wordt Freya dood teruggevonden in haar villa. Evy Hermans en Stan Lauwers, die pas een nieuwssite hebben opgericht, hebben een scoop te pakken en brengen het nieuws als eerste naar buiten. De twee denken aan een roofmoord.

Stan neemt een interview af van Dave en plaatst het artikel online. Mathias merkt op dat Dave niet de volledige waarheid vertelt over zijn eerste kennismaking met Freya. Hij beslist naar Freya's begrafenis te gaan, waar Stan fotografeert hoe Mathias en Dave ruzie aan het maken zijn. Wanneer Evy en Stan de anonieme tip krijgen dat er geen roofmoord aan de gang was maar een hoogoplopende ruzie, vermoedt Evy dat Mathias iets te maken heeft met de zaak.

Plots liggen er constant anonieme pakjes voor Evy en Stan hun deur, met daarin steeds nieuwe informatie over de dood van Freya. Zelfs het hele gerechtelijk dossier van de zaak wordt Evy en Stan bezorgd. Van Mathias, die later toegeeft dat hij de anonieme bezorger was, vernemen ze dat het huwelijk van Dave en Freya allesbehalve rooskleurig was. Freya wilde namelijk scheiden, maar Dave wilde dit niet omdat zij de erfgenaam was van de scheepswerf. Evy besluit op eigen houtje speculaties op Localscoop te publiceren, waardoor Dave begint te panikeren. Zijn vader wilt namelijk de moordzaak hierdoor heropenen. Dave gaat langs bij Mathias en biecht aan hem op dat hij Freya vermoordde. Dave neemt Mathias mee naar een scheepswerf. Hier houdt hij Mathias onder schot en eist dat Evy via haar nieuwssite live laat zien hoe hij eerst Mathias en nadien zichzelf neerschiet. Hij verwijt Mathias dat hij Freya inpraatte te scheiden van hem. Stan kan hem echter tegenhouden. Dave wordt gearresteerd voor de moord op Freya.

Foto's