FANDOM

De Lork is een restaurant waar de familie Van den Bossche geregeld ging tafelen. Meestal ging het daarbij om zakendiners, maar ook voor speciale gelegenheden zoals verjaardagen waren ze er steevast te gast. De opening van het restaurant vond plaats op 22 oktober 1994 (aflevering 549) tijdens het vierde seizoen. Tijdens het achttiende seizoen verdween dit restaurant uit beeld.

Vorige werknemers

Oorspronkelijk werd De Lork gerund door Monique Stevens. Zij begon met het restaurant nadat ze een relatie begon met Didier De Kunst om zo aan de familie te tonen dat ze meer in haar mars heeft dan gewoon huisvrouw te zijn. Wat enkel geweten is over de beginjaren van De Lork, is dat er een kok genaamd Daniël was met wie Didier nogal discussies had.

Na de dood van Monique nam cafébazin Elke Baertsoen de zaak over en nadien was Els D'hollander nog een tijdje uitbater wanneer Elke naar Nederland verhuist. Na het vertrek van Els naar Cyprus, neemt Suzy Mariën de leiding even over, maar nadien verdwijnt het restaurant uit beeld. Wat Els juist met het restaurant gedaan heeft, is onduidelijk.

Trivia

Een leuk weetje is dat De Lork geen studio was, maar een echt restaurant, dat overigens vandaag de dag nog steeds bestaat. Het is gelegen op enkele meters van de studio waar Familie wordt opgenomen en was indertijd twee werkdagen per week gesloten om beschikbaar te zijn voor opnames. De trouwe maître Frank die in de soap geregeld in beeld kwam, is ook in het echte leven de zaalverantwoordelijke van het restaurant.

Foto's