FANDOM

De Ontvoering
IMG 1007

Titel

De Ontvoering

Verschijningsjaar

1998

Taal

Nederlands

Afmetingen

20,8 x 13,4 x 1,7cm

Pagina's

184

Uitvoering

Paperback

Illustraties

Nee

De Ontvoering is een leesboek over Familie dat verscheen in 1997.

Inhoud

Anna Dierckx heet het niet gemakkelijk. Ze verloor haar man en haar jongste dochter en nu ze jaren later hertrouwd is met Albert blijven de problemen zich opstapelen.

Nog een geluk dat haar oudste zoon er is. Guido staat an het hoofd van zijn eigen elektronicabedrijf en wordt zelfs tot manager van het jaar uitgeroepen. Op hem kan heel de familie rekenen. Dat ondervindt zijn broer Jan meteen als die zijn werk verliest en van Guido meteen een verantwoordelijke functie bij Van den Bossche Electronics krijgt.

Alle problemen van de baan? Helemaal niet. Jan zet zijn toekomst op het spel door een stomme flirt met Babette, een secretaresse. Zijn gezin gaat eraan kapot. Hun zus Rita heeft nog meer problemen. Zij is een ongehuwde moeder en nu blijkt haar zoontje, Pierrot, aan een vreselijke ziekte te lijden. Een beenmergtransplantatie is noodzakelijk.

Peter, Guido's zoon, komt als enige familielid als donor in aanmerking, maar die weigert botweg die ingreep te ondergaan. Als Guido temidden van al deze beslommeringen ontvoerd wordt is het hek helemaal van dam. Waneer wordt het voor een mens allemaal teveel?

Uitgave

© 1998 Studio's Amusement

Omslagontwerp: Teo van Gerwen Design

ISBN 90 215 3059 7

D/1998/0108/256

NUGI 380

Trivia

  • Het boek is gebaseerd op verhaallijnen uit de serie. Alleen zijn ze wat door elkaar gegooid... Bijvoorbeeld, toen Rita Pierrot verloor leefde Marleentje nog. In het boek is die laatste allang dood.