FANDOM

Seizoen 24

De Tiger-kidnapping

Algemene Informatie

Tijdens het 24ste seizoen worden Mathias, Marie-Rose en Cédric door twee kidnappers overvallen in hun eigen huis.

Inhoud

Cédric is een weekend bij zijn mama geweest en wanneer hij maandag terug naar het internaat moet, blijkt dat hij ziek is en dat hij daarom niet terug naar het internaat kan gaan. Véronique moet gaan werken en daarom gaat hij bij Mathias en Marie-Rose logeren. Het is al laat en Marie-Rose vindt dat Cédric veel te veel op zijn gsm zit en dat hij moet rusten. Ze vindt dat hij moet gaan slapen en daarom brengt ze hem naar boven, zonder gsm. Ondertussen wordt er aangebeld. Mathias laat twee onbekende mannen binnen, die beweren dat ze autopech hebben en dat ze gereedschap nodig hebben. Mathias gaat gereedschap halen en terwijl maken de mannen zich klaar om Mathias neer te slagen. Mathias komt terug met het gereedschap en wanneer hij het gereedschap aan hen geeft, slagen ze met het gereedschap op het hoofd van Mathias en hij valt neer op de grond. Op dat moment komt Marie-Rose naar beneden en de kidnappers en Mathias verstoppen zich achter de muur. Marie-Rose komt naar de muur en wanneer ze de kidnappers en Mathias ziet, slagen ze ook haar neer en ze binden hen vast. De kidnappers gaan boven kijken en ze zien Cédric niet, want hij verstopt zich onder het bed. Ze maken het ook onmogelijk om te bellen, want ze maken alle telefoons kapot. Mathias en Marie-Rose moeten gaan koken voor de kidnappers, terwijl de kidnappers hen onder schot houden. Ondertussen gaat Cédric naar beneden, omdat hij wilt ontsnappen, maar zijn plan mislukt, want één van de kidnappers merkt hem op en hij houdt hem onder schot.

Mathias, Marie-Rose en Cédric worden vastgebonden en hun mond wordt dichtgeplakt. Mathias moet al zijn geld van de bank gaan halen, terwijl hij onder schot gehouden wordt door één van de kidnappers, in 45 minuten. Als hij faalt in de opdracht, zal de andere kidnapper Marie-Rose vermoorden. De tijd van Mathias gaat in en hij rijdt zo snel als hij kan naar de bank, terwijl Marie-Rose en Cédric bang afwachten. Wanneer hij uit de bank komt, merkt Veronique hem op. Ze vraagt hem wat er aan de hand is. De kidnapper laat hem toe om een leugen te vertellen aan Veronique, zodat ze zich geen vragen stelt. Hij maakt haar duidelijk dat ze gekidnapt worden en dat ze in gevaar zijn. Veronique schiet meteen in actie. Ze belt de politie en ze gaat naar het huis van Mathias en Marie-Rose. De tijd van Mathias is bijna om, maar Mathias, Marie-Rose en Cédric worden gered door de speciale eenheid van de politie. De kidnappers worden opgepakt en Veronique komt naar binnen. Iedereen is blij dat het goed afgelopen is. Ze denken dat Bert achter de kidnapping zit, maar dat blijkt niet zo te zijn. Na de helse gebeurtenissen, beseft Marie-Rose eens te meer hoe belangrijk familie is.

Foto's