FANDOM

Deze pagina gaat over een verhaallijn in Seizoen 16.

Familie3532

Inhoud

Na een feestje in de QV wordt Zoë aangerand. Niemand weet wie de dader is, maar Zoë zelf vermoedt dat het haar ex-vriend Dirk zou kunnen zijn. Ze geeft hem aan bij de politie. Maar hij blijkt onschuldig nadat Shirley ook wordt aangerand, terwijl Dirk nog in de gevangenis zit. Dirk wordt toch vastgehouden omdat hij Zoë zou afgeperst hebben voor vastgoedprojecten. Enkele weken later wordt ook de tweelingzus van Zoë, Noa aangerand. Deze keer blijkt Kobe schuldig te zijn voor de feiten, maar hij bewijst het tegendeel door alibi's. Deze blijken inderdaad te kloppen. Weer enkele weken later wordt er weer een meisje aangerand. Deze keer in Brenda's fitnesscenter. Brenda betrapt de aanrander, maar deze vlucht weg.

Ondertussen blijft Michel Eline stalken en komt ze te weten dat hij misschien de aanrander wel eens zou kunnen zijn. Michel bewijst echter het tegendeel. Eline licht de politie in over het feit dat hij de aanrander zou kunnen zijn, en Michel moet naar het politiebureau komen voor ondervraging. Even later neemt Michel het Eline erg kwalijk dat ze de politie heeft ingeschakeld, terwijl hij beweert niets van de aanrandingen te weten. Enkele dagen later wordt Michel levenloos in zijn huis teruggevonden. Noa en Zoë worden verdacht van de dood maar uiteindelijk blijkt dat Michel zelfmoord pleegde.

Maarten en Bjorn nemen Pierrot en Kobe mee naar een paaldancing. Shirley is razend op Björn als ze ontdekt waar hij die beruchte avond uitgehangen heeft. Commissaris Annelies De Vos en haar assistent Bosman ondervragen Kobe en Bjorn in het kader van de aangerande paaldanseres. Voor Shirley is het feit dat Bjorn de nacht op het politiekantoor heeft doorgebracht het bewijs dat hij meer weet over de aanrandingen.

Even later wordt ook Lobke toegetakeld, maar zij kan zich verweren en vlucht weg. Ook commissaris De Vos weet de aanrander te overmeesteren, maar dit keer vlucht juist Kobe weg doordat Annelies afgeleid werd door Elke die de QV uitliep.

Kobe nodigt Anna en Albert uit voor zijn priesterwijding. Trudy en Zoë zijn volop bezig met de organisatie van het feest voor Kobe. Commissaris De Vos en haar assistent Bosman zitten terug op een dood spoor in hun zoektocht naar de verkrachter. Hoofdinspecteur Bosman denkt een manier gevonden te hebben om de aanrander te vatten. Björn slooft zich uit om het vertrouwen van Shirley terug te winnen. Net voor zijn inwijding vertelt Leen aan Kobe dat ze hem bewondert. Maar dan gebeurt het onwaarschijnlijke: Kobe wordt definitief opgepakt en wordt er vast van verdacht de verkrachter te zijn. Eline gaat praten met Kobe, maar krijgt te maken met een gewone en kwaadaardige Kobe. Ze stelt vast dat hij lijdt aan MPS. Anna ziet dit in de krant en insinueert dat haar neefje zot is. De familie heeft het er moeilijk mee dat Kobes naam door het slijk wordt gesleurd. Anna vindt dat de familie Kobe niet mag laten vallen, ook al is hij schuldig bevonden.