Fandom

Familie Wiki

De begrafenis van Peter Van den Bossche

2,825pages on
this wiki
Add New Page
Comments3 Share

Seizoen 5

De begrafenis van Peter Van den Bossche

Algemene Informatie

De begrafenis van Peter Van den Bossche vindt plaats tijdens het vijfde seizoen. Hij wordt vermoord teruggevonden in Cuba.

Inhoud

Reeks 4

Peter sterft

Peter wordt dood teruggevonden door Henk

In de seizoensfinale van seizoen 4 is Peter Van den Bossche samen met zijn vriendin Willeke De Vries volledig in de ban van de sekte van Salomon. In de seizoensfinale wordt het dode lichaam van Willeke al gevonden, maar Peter blijkt spoorloos te zijn.

Reeks 5

In seizoen 5 vindt Henk samen met Willy, Jean-Pierre en Picasso het dode lichaam van Peter in Cuba. Het lichaam van Peter wordt naar België gerepatrieerd om hem te begraven. De dood van Peter is een schok voor de hele familie. De volledige familie is dan ook aanwezig op de begrafenis. Met uitzondering van Veronique Van den Bossche , die het niet nodig vond om voor de begrafenis van haar eigen broer uit Italië terug te keren. 

Marie-Rose De Putter die een relatie heeft met Hugo Beckers is volledig aangeslagen en heel haar wereld lijkt te vergaan. Ook Guido Van Den Bossche heeft het heel moeilijk met de dood van zijn zoon. Hij wordt gesteund door Claire De Ruyter tijdens de begrafenis. Guido wordt door Marie-Rose verantwoordelijk gesteld voor de dood van Peter.

Trivia

  • Iedereen van de familie Van den Bossche was aanwezig op de begrafenis, uitgezonderd Veronique. Zij woonde op dat ogenblik in Italië en vond het niet de moeite om naar België af te zakken.
  • Dit is de tweede begrafenis die door Walter, als priester, wordt verzorgd. De begrafenis van Pierrot Cockelaere heeft hij ook verzorgd.
  • De vriendin van Peter: Willeke De Vries, was zwanger en beviel van een jongetje in de sekte. De verweesde Enrique Van den Bossche werd jaren later teruggevonden door Henk. 
  • Pas in seizoen 9 (1999 - 2000) blijkt dat Peter nog leeft en nog steeds in de sekte van Salomon verblijft. Veronique en Henk gaan hem terughalen.

Foto's