Fandom

Familie Wiki

De geboorte van Pierrot Van den Bossche

2,827pages on
this wiki
Add New Page
Comments0 Share

Seizoen 4

De geboorte van Pierrot Van den Bossche

Pierrot Van den Bossche is de derde zoon van Rita Van den Bossche en haar tweede kind met Dirk Cockelaere. Hij is vernoemd naar hun overleden zoon Pierrot Cockelaere. Dirk ging er vandoor na de dood van Pierrot #1, maar keert tijdens het vierde seizoen terug om de band met Rita weer aan te halen. Rita laat haar toenmalige vriend Jack in de steek en belandt met Dirk in bed. Rita zet Dirk weer aan de deur, wanneer ze ontdekt dat hij een vrouw en twee pasgeboren kinderen heeft achtergelaten in Amerika.

De zwangerschap van Rita was geen rozegeur en manenschijn: Rita drinkt tijdens haar bevalling meermaals alcohol en probeerde zelfs zelfmoord te plegen. Pierrot komt vervroegd op de wereld nadat Rita werd beschoten toen ze het appartement van Marie-Rose in brand stak. De bevalling moet worden ingeleid in de gevangenis om het leven van Pierrot te redden. Nadien worden moeder en kind naar het ziekenhuis gebracht.

Pierrot wordt de eerste weken in een couveuse gehouden, de familie komt hem maar zeer weinig bezoeken. Omdat Rita onder arrest staat voor brandstichting en poging tot moord op Marie-Rose De Putter, wordt Pierrot uiteindelijk toegewezen aan Herman en Ingrid. Als Rita wordt vrijgesproken in haar rechtzaak voedt ze Pierrot alleen op.