FANDOM

Seizoen 23

Delphine Van Winckel heeft borderline

Algemene Informatie

Wanneer Delphine Van Winckel, de dochter van de zus van Mathias, tijdens het 23ste seizoen samen met haar moeder, Agnes Moelaert, verschijnt en wraak wilt nemen op Mathias en zijn familie, omdat hij volgens haar haar vader, Karel Van Winckel, vermoord heeft, wordt duidelijk dat ze borderline heeft.

Inhoud

Tijdens het 23ste seizoen maakt Delphine Van Winckel voor het eerst haar opwachting, de dochter van Agnes Moelaert en nichtje van Mathias Moelaert. Delphine heeft borderline en moet hiervoor elke dag medicatie nemen. Als ze deze medicatie niet neemt, kan ze gevaarlijk uit de hoek komen en lijdt ze aan waanvoorstellingen en stemmingswisselingen.

Nadien gaat ze logeren bij haar nonkel en diens echtgenote Marie-Rose De Putter. Ze vergeet met opzet haar medicatie in Frankrijk omdat ze niet langer tegengehouden wil worden. Ze wil wraak nemen op haar nonkel, omdat hij de reden is dat haar vader Karel Van Winckel zelfmoord pleegde.

Doordat ze wekenlang/maandenlang haar medicatie niet neemt, nemen de symptomen van haar borderline toe. Ze lijdt aan waanvoorstellingen denkt dat ze een relatie heeft met Peter Van den Bossche. Ze neemt zelfs haar intrek in de loft van Peter om zo dichter naar hem toe te groeien. Een ander gevolg van haar ziekte zijn de stemmingswisselingen. Ze kan zeer agressief uit de hoek komen tegen haar moeder, en bedreigde haar zelfs met een mes. Ook andere familieleden moesten er aan geloven, zo wou ze bijvoorbeeld wraak nemen door Louise Van den Bossche iets aan te doen. 

Tegen het einde van het seizoen wordt het alleen erger met de ziekte, zeker wanneer Peter een relatie start met de knappe Elise Casters. Delphine haar stoppen slaan door en ze staat bij Elise aan de deur. Tijdens een gevecht, valt Elise van de trap en ze sterft ter plekke. Nadien ontvoert Delphine de jonge Louise, omdat zij alles gezien heeft.

Seizoen 24

Delphine houdt Louise nog steeds vast, maar is volledig in paniek. Ze contacteert haar moeder, die Delphine uiteindelijk kan kalmeren. Delphine beseft dat ze opnieuw hulp nodigt heeft en ze gaat vrijwillig naar een instelling. 

Enkele maanden later, keert Delphine terug naar huis. Ze is door de dokters genezen verklaard, zolang ze haar medicatie blijft nemen. Door de medicatie is Delphine volledig van karakter veranderd, en is ze veel rustiger en terughoudender.

Foto's