FANDOM

Eefje Govaert
Seizoenen 111214 Familie3083
Eerste verschijning Aflevering 2336 - 27 februari 2002
Laatste verschijning Aflevering 3084 - 25 mei 2005
Gespeeld door Stéphanie Meire

Kinderen Onbekend
Ouders Frederik Govaert en † onbekend
Huidige categorie Vorige Gastpersonages
Algemene InformatieFamilie en LiefdeslevenVerhaallijnenTriviaGalerijFoto'sLees Meer

Algemene Informatie

Eefje Govaert is een gastpersonage dat van 27 februari 2002 tot en met juni 2003 en in mei 2005 vertolkt wordt door Stéphanie Meire.

Familie en Liefdesleven

Eefje is de dochter van Frederik Govaert en het nichtje van Annemarie Govaert. Ze heeft één jongere zus: Gerdje Govaert. Omdat ze alles twee druppels waters op diens overleden vrouw Femke Maeterlinck lijkt, wordt Peter Van den Bossche verliefd op haar. Eefje wil echter niets met hem te maken hebben en heeft haar oog laten vallen op Guy Maeterlinck. Er komt veel kritiek op hun relatie door de gelijkenis tussen Eefje en Femke en de twee gaan dan ook uit elkaar.

In Montréal ontmoet Eefje Wilfried Van Laer, die zich voordoet als Ivan De Vries, en ze wil haar vriend voorstellen aan haar tante Annemarie. Tot Ivan een bedrieger blijkt te zijn en het hele huis van Guy en Annemarie leegrooft.

Verhaallijnen

Eefje is de dochter van Frederik Govaert en komt zo in contact met Guy Maeterlinck. Ze woont al een tijdje in Canada, maar keert samen met haar zus Gerdje Govaert naar huis. Ze voelt zich meteen aangetrokken tot hem en de aantrekking is wederzijds. Dit komt vooral omdat Eefje enorm lijkt op de overleden dochter van Guy, Femke Maeterlinck. Ook Peter Van den Bossche ziet de gelijkenis en dacht zelfs even dat zijn overleden vrouw terug leefde.

Eefje Govaert neemt de overhaaste beslissing om terug naar Canada te vertrekken. Ze neemt dezelfde vlucht als het pas getrouwde koppel Els D'hollander en Jo Bervoets. Halsoverkop besluit een verliefde Peter Van den Bossche om mee te reizen, maar Eefje neemt hem dat niet in dank af.

Eens in Canada gaat het gekibbel tussen Peter en Eefje verder, terwijl Jo en Els een binnenvlucht nemen om een romantisch uitstapje te maken. Toeval wil dat er ook een buitenlands minister op het vliegtuig zit. Twee gangsters kapen het vliegtuig en zetten het op een afgelegen plaats aan de grond. Peter en Eefje worden gealarmeerd en komen het vliegtuig op het spoor. Intussen probeert een heldhaftige Jo een van de kapers te overmeesteren, maar die actie dreigt hem duur te staan te komen...

Peter probeerde tijdlang een relatie te beginnen met Eefje maar ze was niet geïnteresseerd in hem. Later begint ze een relatie met Guy maar daar wordt veel weerstand tegen geboden, vooral dankzij het leeftijdsverschil. Hun relatie blijft niet lang duren en Eefje vertrekt samen met haar zus, Gerdje Govaert, naar Montréal.

Eefje keert terug naar België om haar verloofde Ivan De Vries voor te stellen aan haar tante Annemarie Govaert en Guy Maeterlinck. Hij blijkt uiteindelijk een misdadiger te zijn en gaat aan de haal met allerlei dure spullen van het trio. Nadat hij is opgepakt, verontschuldigt Eefje zich bij Guy en Annemarie en vertrekt ze weer naar Canada.

Trivia

  • Eén van de belangrijkste kenmerken van Eefje is haar gelijkenis met Femke Maeterlinck. De twee personages werden dan ook allebei vertolkt door Stephanie Meire. Eefje werd ingevoerd na de dood van Femke om Stephanie Meire toch terug in de reeks te krijgen. De makers lieten Femke sterven omdat Stephanie zwanger was, en dat kon niet in het verhaal verwerkt worden.

Galerij

Foto's

Lees Meer

  • Voor meer informatie over de familie Govaert, zie hier.
  • Voor meer informatie over de relaties van Eefje, zie hier.