FANDOM

Elias
Seizoenen 222324 EliasProfielSeizoen242
Eerste verschijning Aflevering 4947 - 20 november 2012
Laatste verschijning Aflevering 5457 - 24 februari 2015
Gespeeld door Dries De Vis

Kinderen -
Ouders Onbekend
Huidige categorie Vorige Gastpersonages
Algemene InformatieFamilie en LiefdeslevenStudiesVerhaallijnenQuotesTriviaFoto's

Algemene Informatie

Elias is een gastpersonage dat van 20 november 2012 tot en met 24 februari 2015 vertolkt wordt door Dries De Vis.

Familie en Liefdesleven

Wanneer Guido Van den Bossche op een dag tijdens seizoen 23 wat later aankomt in het atelier van Patrick Pauwels, ziet hij Elias en Charlotte Kennis samen. Hij denkt verkeerdelijk dat Elias en Charlotte met elkaar hebben geflirt. Elias en Guido krijgen een ruzie, maar deze wordt later weer bijgelegd.

Tijdens seizoen 24 laat Elias zijn oog vallen op Stefanie Coppens. Hij probeert haar met een afspraakje te versieren. Guido schat zijn kansen laag in door het leeftijdsverschil tussen de twee. Elias laat geen kans voorbij schieten om Stefanie een complimentje te geven. Stefanie ziet hem gewoon als een schattige vriend. Nadien verwatert hun vriendschap alweer nadat Elias Stefanie vroeg om de beroemde scène uit 'Basic Instinct' zonder onderbroek na te spelen.

Studies

Elias zat jaren met Vincent en Guido in de klas, tot die laatste zijn jaar moest overdoen. Hierdoor verandert hun vriendschap en beginnen Elias en Vincent hem te pesten. Nadien verbreken Elias en Vincent het contact en kan Elias het goedmaken met zowel Guido als Charlotte.

Gedurende het 23ste seizoen gaan ze samen oude bromfietsen repareren. Met de opbrengst willen ze tijdens de zomervakantie op vakantie gaan. Het drietal mag aan de bromfietsen werken in het atelier van Patrick Pauwels. Tijdens seizoen 24 wordt het duidelijk dat Elias zijn middelbaar diploma heeft behaald. Hij studeert sindsdien aan de filmschool RITS in Brussel.

Verhaallijnen

Familie afl4959 02
Familie afl4997 03
Familie afl2082 01

Elias en Vincent zaten jaren met Guido in de klas, tot die laatste zijn jaar moest overdoen. Hierdoor verandert hun vriendschap en beginnen Elias en Vincent hem te pesten. Het pesten begint eerst onschuldig maar al snel loopt het uit de hand. Elias heeft een video van Guido gemaakt met beschamende beelden op en hij dreigt de video aan heel de school te laten zien.

Wanneer Guido een relatie begint met Charlotte, proberen Elias en Vincent dit tegen Guido te gebruiken. Ze kunnen het koppel uit elkaar drijven maar toch blijven ze elkaar stiekem zien. De volgende weken wordt het pesten alleen maar erger en erger en Guido begint wanhopig te worden.

Na een mislukte zelfmoordpoging van Guido, komt het pesten tot een einde en proberen Elias en Vincent het weer goed te maken met Guido. Uiteindelijk besluit het drietal een spons te vegen over het verleden. Enkele weken later zijn Guido en Elias intussen weer de beste vrienden geworden. Guido vraagt hem om samen met hem mee te rijden in de wielerploeg die Mathias heeft opgericht. Net als Guido blijkt hij een prima sportman die de oudere generatie ver achter zich laat, tot groot leedvermaak van beide jongelingen. Wanneer Elias te weten komt dat Mathias een groot buurtfeest wilt organiseren in juni, is Elias meteen te vinden voor dit idee.

Wanneer Guido niet mee mag op reis met Charlotte van zijn vader, besluit Elias hem te helpen. Hij wil zelf ook meegaan op reis om zo Jan te overtuigen maar het helpt niet veel. Later beslist Jan dat Guido wel mee mag als hij 85% haalt op zijn rapport. Elias besluit hem te helpen met studeren maar hij haalt uiteindelijk slecht 84,5% waardoor Guido toch niet mee mag van zijn vader. Guido gaat uiteindelijk wel mee tijdens de seizoensfinale door stiekem weg te glippen wanneer Jan naar het ziekenhuis is met een bevallende Leen.

Week 18 8

Elias, Guido en Charlotte maken opnieuw plannen om samen op vakantie tijdens de volgende zomervakantie. Hiervoor zullen ze wel het nodige geld moeten verdienen. Ze komen op het idee om oude bromfietsen te kopen en deze te repareren om vervolgens door te verkopen. Ze krijgen hiervoor de hulp van Patrick.

Wanneer Guido op een dag later aankomt in de garage ziet hij Elias en Charlotte samen en denkt hij verkeerdelijk dat Elias en Charlotte met elkaar hebben geflirt. Elias en Guido krijgen een ruzie, maar deze wordt later weer bijgelegd. Eind juni vertrekken Elias, Guido en Charlotte opnieuw op vakantie, deze keer zonder de ouders van Charlotte. Met de opbrengst van hun bromfietsen vertrekken ze op doorreis naar Spanje.

Afl57 41
Afl57 44
Familie 5451 02
Familie 5457 003

Elias is inmiddels afgestudeerd aan de middelbare school en studeert nu aan de filmschool in Brussel. Hij komt een paar films lenen bij Benny om te zien wat nu echte goede films zijn. Al hebben zijn bezoekjes aan de familie Pauwels nog een andere reden. Hij ziet Stefanie wel zitten, en hoopt een afspraakje met haar te versieren. Guido schat zijn kansen laag in, door het leeftijdsverschil tussen de twee.

Elias en Benny houden samen een filmmarathon, en Elias laat geen kans voorbij schieten om Stefanie een complimentje te geven. Omdat hij vol lof over de Franse film praat waaraan ze heeft meegewerkt, stelt Stefanie voor dat ze de film eens samen kunnen bekijken. Elias loopt nadien op wolkjes en is ervan overtuigd dat hij een date heeft met Stefanie. Hun afspraakje verloopt anders dan verwacht, omdat ook Benny meekijkt naar de film. Stefanie vraagt nadien Elias mee naar de bioscoop, maar ze ziet hem gewoon als een schattige vriend.

Om Stefanie toch nog voor hem te winnen, vraagt Elias haar hulp voor zijn filmproject. Hij wil haar inschakelen als actrice om enkele scènes uit bekende films na te spelen. Elias hoopt dat Stefanie ook de beroemde scène uit 'Basic Instinct' gaat naspelen, zonder onderbroek. Benny komt dit te weten en zet Elias weer aan de deur.

Wanneer Emma zwanger blijkt te zijn van Guido, spreekt Guido met Elias af in de Foodbar. Elias maakt duidelijk dat Guido en Emma dringend moeten beslissen of ze kiezen voor een abortus of het kindje gaan houden. Guido spreekt af met Hanne, die indertijd gekozen had voor abortus, om raad te vragen. Ze vertelt Guido dat ze geen spijt van haar beslissing heeft, maar de situatie voor iedereen anders is.

Wanneer Guido Elias wat later laat weten dat hij toch ervoor kiest het kindje te houden, is hij geschokt. Elias vindt abortus inderdaad een betere oplossing voor iemand van Guido's leeftijd en zijn situatie. Wanneer Emma dezelfde mening deelt als Elias, denkt Guido dat Frank haar heeft omgepraat en de beslissing niet van haar eigen komt. Volgens Emma blijkt abortus de enige oplossing te zijn die het beste is voor iedereen. Jan en Linda willen zich niet te veel moeien en laten de keuze over aan haar en Guido. Ondertussen brengt Jan Anna op de hoogte.

Quotes

Elias vertelt wat hij zo mooi vindt aan Stefanie
Elias: Stefanie die heeft alles. Ze is knap, bescheiden, sympathiek, lief… Oh ja, en ze heeft ook héél schoon oorlellekes hè.

Trivia

  • In het voorjaar van 2011 blijkt Guido al goed bevriend te zijn met klasgenoot Elias. Pas in het najaar van 2012 komt Elias werkelijk in beeld. Oorspronkelijk was hij goed bevriend met Guido, maar dat veranderde toen Guido zijn jaar moest overdoen. Samen met Vincent begon Elias hem te pesten.

Foto's