Fandom

Familie Wiki

Emma Verdonck

2,772pages on
this wiki
Add New Page
Comments2 Share
Emma Verdonck
Seizoenen 242526 Bab-Buelens-profiel
Eerste verschijning Aflevering 5401 - 8 december 2014
Gespeeld door Bab Buelens
Huidig beroep Medewerker Foodbar
Huidige partner Guido Van den Bossche
Kinderen Mila Van den Bossche
Ouders Frank Verdonck en † Olivia De Smaele
Huidige categorie Huidige Hoofdpersonages
Algemene InformatieFamilie en LiefdeslevenStudies en BeroepslevenVerhaallijnenTriviaGeneriekGalerijFoto'sLees Meer

Algemene Informatie

Emma Verdonck is een hoofdpersonage dat sinds 8 december 2014 vertolkt wordt door Bab Buelens

Familie en Liefdesleven

Emma is het enige kind van Frank Verdonck en Olivia De Smaele. Toen Olivia in de zomer van 2001 dodelijk verongelukte bij het bergbeklimmen, stond Frank plots helemaal alleen in voor de opvoeding van Emma waardoor hij een overbezorgde vader is.

Dankzij een autoaccident leren Emma en Guido Van den Bossche elkaar kennen. Eerst wil Emma niets met hem te maken hebben, omdat ze Guido de schuld geeft van haar ongeval. De twee spenderen veel tijd samen in het ziekenhuis en omdat Guido steeds aan haar zijde bleef tijdens haar revalidatie, wordt Emma verliefd op hem. De twee worden een koppel en niet veel later is Emma zwanger. Op aanraden van haar vader wil ze een abortus laten uitvoeren, maar uiteindelijk beslist ze toch om het kindje te houden. Ze bevalt van een dochtertje: Mila Van den Bossche

Studies en Beroepsleven

Emma is creatief, maar ook praktisch ingesteld en het is haar droom om die beide talenten te combineren en interieurdecoratrice te worden. Ze studeerde binnenhuisarchitectuur en als praktijkervaring heeft ze onder meer Rudimentair en De Proeverij onder handen genomen. In september 2016 blijkt dat Emma haar studies heeft opgegeven omdat ze het niet kon combineren met de opvoeding van Mila.

Niet veel later wil Emma haar droom van toen ze 14 jaar was proberen waar te maken: model worden. Ze biedt zich aan bij Fashion Agency, maar krijgt van Peter te horen dat ze een uitgebreid portfolio nodig heeft. Nadien gaat Emma aan de slag als barvrouw in de Jan en Alleman. Een tijdje later neemt ze ontslag om bij 'Soep aan Huis' te gaan werken. Haar job houdt in dat ze met een soepkar soep gaat leveren aan huis. Deze job houdt Emma slechts enkele dagen vol. Nog geen week later kan ze een aan de slag in de Foodbar ter vervanging van Trudy.

Verhaallijnen

Emma is het enige kind van Frank Verdonck en Olivia De Smaele. Sinds Olivia in de zomer van 2001 dodelijk verongelukte bij het bergbeklimmen, staat Frank helemaal alleen in voor de opvoeding van Emma. Emma heft maar enkele herinneringen aan haar moeder en is altijd een vrolijk kind gebleven onder de (over)beschermde vleugels van haar vader. Emma is al vroeg zelfstandig geworden. Ze kijkt op naar haar vader die er alles aan doet om Emma een veilige thuis te bieden.

640
Familie 5414 01
S24 E089 009
S24 E102 021
S24 E110 030
S24 E110 025
Familie 5449 02
Familie 5455 04

Emma is het meisje dat Guido en Kobe aanrijden met de auto. Ze wordt met spoed naar het ziekenhuis gebracht, omdat ze een nekletsel heeft opgelopen. Terwijl Kobe achter het stuur zat, wordt alleen Guido opgepakt omdat Kobe gaan lopen was. Guido probeert zijn onschuld te bewijzen door een getuige te zoeken, en ondertussen voelt hij zich schuldig omdat Emma nog steeds in het ziekenhuis ligt. Hij wil haar opzoeken, maar botst tegen haar vader Frank. Hij stuurt de politie op Guido af, en verbiedt hem om nog langer contact te zoeken met Emma.

Guido wil echter niet opgeven en gaat opnieuw op bezoek bij Emma. Door een gekantelde tankwagen in de buurt, hangt er een giftige wolk boven Mechelen en moet iedereen binnen blijven. Guido zit daarom vast in het ziekenhuis en dat geeft hem de gelegenheid om bij Emma op de kamer te komen. De twee beginnen met elkaar te praten en Guido kan haar overtuigen van zijn onschuld. Emma wil er dan ook alles aan doen om Guido te helpen in zijn zoektocht naar een getuige. Bovendien kan Emma haar vader overtuigen dat Guido de waarheid spreekt en niet achter het stuur zat.

De weken nadien blijft Guido bijna dagelijks op bezoek komen en Emma fleurt telkens helemaal op wanneer ze Guido terugziet. Maar haar operatie komt steeds dichterbij en de dokters vertellen dat de kans bestaat dat ze nooit meer zal kunnen lopen. Guido belooft aan Emma dat hij haar altijd zal steunen, wat er ook gebeurt. De operatie van Emma verloopt tot ieders opluchting vlotter dan verwacht en de dokters zijn ervan overtuigd dat Emma volledig zal genezen. Frank zijn geluk kan niet op wanneer hij zijn dochter door de gangen van het ziekenhuis ziet stappen. Ook Guido is dolblij en samen met Emma maakt hij meteen plannen voor haar revalidatie. Emma beseft dat ze Guido graag ziet en ze kust hem. De twee worden een koppel en vertellen het aan hun ouders.

De dagen daarna wordt duidelijk dat Emma hard van stapel loopt. Ze laat geen enkel moment liggen om alleen met Guido te kunnen zijn. Ze wil dan ook snel een volgende stap zetten en met Guido naar bed gaan. Ze worden echter gestoord door Faroud, die vraagt of Guido even op Arthur kan passen. Guido en Emma zeggen toch toe op het voorstel van Faroud en het prille liefdespaar pas voor het eerst op een klein kindje, Arthur. Emma zegt dat ze het wel grappig en raar vindt dat de twee nu al op een kindje passen en het is niet eens van hen. Een tijdje later moet Emma Guido dringend iets vertellen en ze komen snel samen in de Foodbar. Emma vertelt Guido dat ze zwanger is van hem. Ze is heel enthousiast, maar Guido helemaal niet. Hij voelt zich de volgende dag dan ook niet goed en wil niet naar school. Emma wil graag interieurdecoratie gaan studeren na het middelbaar, terwijl Guido graag iets met auto's zou willen doen. Beiden beseffen dat ze dit moeilijk kunnen waarmaken als ze geen abortus plegen.

Guido wil de zwangerschap van Emma niet langer geheim houden en vertelt het aan zijn ouders, die het vervolgens vertellen aan Frank. Terwijl Jan en Linda zeer begripvol reageren, denkt Frank daar totaal anders over. Voor hem is er maar één oplossing: Emma moet een abortus laten uitvoeren zodat ze toch nog aan haar toekomst kan werken. Emma lijkt haar vader hierin te volgen, maar Guido verandert van gedachte. Hij wil het kindje graag houden. Emma twijfelt, en gaat met enkele mensen praten die haar kunnen helpen met raad, waaronder Hannah en Liesbeth. Uiteindelijk kiest Emma ervoor om het kindje toch te houden en samen met Guido op te voeden, tot Frank zich weer met de situatie bemoeit. Hij kan dit niet aanvaarden en wil zijn dochter zelfs verplichten een abortus te laten uitvoeren.

Op een dag besluiten Guido en Emma weg te lopen, en ze gaan een tijdje logeren in een appartementje van Emma's tante aan de zee. Ze willen daar enkele weken blijven, tot het niet meer mogelijk is om een abortus te laten uitvoeren. Frank verdenkt Guido van ontvoering en haalt er de politie bij, tot Emma zelf van zich laat horen en aan de politie vertelt dat ze uit vrije wil is meegegaan. Frank is ten einde raad en Anna gaat zich met de zaak moeien. Ze heeft een goed gesprek met hem, waardoor Frank beseft dat zijn dochter een eigen mening heeft en zelf haar keuzes moet maken. Frank verrast nadien zijn dochter met een voorstel. Hij wil namelijk dat Guido bij hen intrekt.

Familie 5561 001
Familie 5578 003
Familie 5580 003
Familie 5589 002-303r4rfzhzolcv77120emi
Familie 5632 002-30hp3dek2r8we0hpyui51m
Familie 5640 002-30ju508t6rz4xn149w1dsa
Daeadc563c123f3ebf2ef36e4774c827
12748005 10154022109127491 2420094581143243310 o
Familie 5694 002
Familie 5700 001
Aflevering 5706-2
Familie 5709 004
Familie 5717 004
Aflevering 5750-3
Aflevering 5752-11
13418594 1082215815204531 8400367970743494212 o

De zwangerschap van Emma verloopt zonder problemen en ze heeft veel steun van Guido. Wanneer ze langsgaat bij Jan en Linda om kleding van Guido op te halen, merkt ze dat de twee hun zoon missen. Emma wil Guido aansporen om wat vaker bij zijn ouders langs te gaan.

Wanneer zowel Jan als Emma's vader Frank duidelijk maken dat ze peter willen worden van hun kindje, hebben Emma en Guido vaak discussies. Emma kiest natuurlijk voor haar vader, maar vooral omdat Jan nog meerdere kinderen heeft, en dus nog peter kan worden. Frank heeft maar één dochter, en het is dus zijn enige kans. Ze komen er niet uit zonder hulp en Emma gaat geregeld langs bij Leen in de hoop van raad te krijgen. Het is uiteindelijk Niko die met de oplossing komt: waarom niet gewoon twee peters kiezen? Samen met Guido vertellen ze het goede nieuws aan Jan, en hij is volledig in de wolken.

Omdat Linda het niet gemakkelijk heeft nu haar enige zoon het huis uit is, wil Jan een familiefeestje voor haar organiseren. Hij vraagt hiervoor de hulp van Emma. Het feestje valt echter in het water omdat Jan vergeten was dat net op die dag de musical van Linda in première gaat.

Emma en Guido komen bij de gynaecoloog te weten dat het kindje nog steeds niet gedraaid is, waardoor de bevalling misschien wel in gevaar komt. Bovendien gedraagt Guido zich de laatste tijd zeer afstandelijk, omdat hij twijfelt of hij wel een goede vader zou zijn. Emma voelt zich in de steek gelaten en zoekt steun bij Linda. Dankzij Linda komt Emma op het idee om thuis te bevallen, maar daar wil Frank meteen een stokje voor steken. Hij geeft aan zijn dochter toe dat tijdens haar geboorte het even snel bergaf ging met haar moeder, en Frank wil dat geen tweede keer meemaken.

Tijdens Allerheiligen gaan Emma en Linda samen het graf van haar moeder bezoeken, en ook Guido komt tot inkeer en wil er weer volledig zijn voor zijn vriendin. Zeker nu de bevalling op zich laat wachten, al is het kindje ondertussen gedraaid. Emma is over tijd en probeert via Leen en Linda enkele tips te ontvangen om de bevalling op gang te brengen. Daarnaast droomt ze nog steeds van die thuisbevalling, en samen met Guido maakt ze haar beslissing: het is haar bevalling, en haar vader heeft er niets over te vertellen. Natuurlijk is Frank daar absoluut niet gelukkig mee en hij dreigt er zelfs mee Emma in de steek te laten tijdens de bevalling als ze niet van gedachte verandert.

Anna kan er opnieuw voor zorgen dat Frank bijdraait en vader en dochter hebben een eerlijk gesprek over hun gevoelens. Frank geeft toe dat haar mama bij de bevalling ook even in levensgevaar was, en hij wil niet dat zijn dochter hetzelfde zou meemaken in een onveilige situatie. Emma kan haar vader geruststellen omdat zowel Linda als Leen in de buurt zullen zijn. Enkele dagen later bevalt Emma van een gezonde dochter: Mila. Tijdens de feestdagen zijn Emma, Guido, Mila en Frank op bezoek bij Jan en Linda en gaan ze samen het nieuwe jaar in.

Emma is dit jaar aan haar studies van Binnenhuisarchitectuur begonnen en ze is op zoek naar praktijkervaring. Rudi doet beroep op haar kunsten wanneer hij een eigen winkeltje opent: Rudimentair. Emma zorgt er samen met Trudy dat de inrichting van de winkel op en top in orde is en de opening is een groot succes. Nadien wordt Emma ook ingeschakeld om de brouwerij van Niko en Mieke in te richten en helpt ze de 'friends' door hun zolder om te bouwen tot een bewoonbare ruimte.

Nadien spendeert Emma duidelijk meer tijd bij de Friends en ze geeft toe dat ze het beu is om bij haar vader in te wonen. Ze ziet het wel zitten om haar intrek bij de Friends te nemen, zeker omdat er een kamer vrijgekomen is door de verbouwing van de zolder. Iedereen gaat akkoord en Emma, Guido en Mila nemen er hun intrek. Alleen Evy heeft het iets moeilijker, omdat ze aan haar eigen overleden zoontje moet denken als ze de kleine Mila ziet.

Niet veel later staat plots Frank voor de deur. Hij is razend op zijn dochter en wil dat ze onmiddellijk terug thuis komt wonen. Emma houdt voet bij stuk, omdat ze niet langer afhankelijk van haar vader wil zijn. De volgende dag spreken de twee af in de foodbar en kunnen ze hun problemen oplossen door er eerlijk over te praten. Tussen Emma en Zjef komt het ook al snel tot ruzie, omdat Zjef zich iets te veel bemoeit in haar ogen. Zeker wanneer het over de opvoeding van Mila gaat.

Mila is nu ondertussen 4 maanden oud, en Mila vindt het tijd om te stoppen met borstvoeding. Ze wil overschakelen op flessenvoeding en hoopt hiervoor op de hulp van Guido. In het begin loopt alles een beetje stroef wanneer hij haar eten wil geven, maar uiteindelijk lukt het vlotjes. Emma is dolgelukkig en begint zich terug vrouw te voelen in plaats van 'melkkoe'. Ze viert dit door samen met Hannah op stap te gaan en de twee worden al snel de beste vriendinnen. Zeker omdat Emma zich persoonlijk wil bezighouden met het liefdesleven van haar nieuwe hartsvriendin.

Stefanie vertrekt voor enkele maanden naar Frankrijk, en de 'friends' willen een feestje voor haar geven. Het verassingsfeestje komt abrupt tot een einde wanneer Emma de babyfoon niet in de gaten houdt. Evy maakt zich kwaad op Emma wanneer ze op de bovenverdieping een wenende Mila terugvindt. Doordat Evy enkele dagen later uren wegblijft tijdens een wandeling met Mila, ze een filmpje van Mila op Facebook plaatst en ze bovendien Mila aanleert haar 'mama' te noemen, vertrouwt Emma Evy niet meer in de buurt van haar dochter. Ze raadt Evy aan psychiatrische hulp te zoeken. Leen zorgt voor een verzoeningsgesprek, waarbij Evy opbiecht dat ze zich optrekt aan Mila sinds ze haar overleden zoontje Alex heeft moeten afgeven. Emma toont begrip en maakt het goed met haar.

Emma gaat een weddenschap met Hannah aan. Als Emma ervoor kan zorgen dat de homoseksuele Zjef haar kust of wilt kussen, mag zij Hanne's kleedje houden. Zjef is er niet mee gediend dat Emma en Hanne raar doen tegen hem en brengt Guido hiervan op de hoogte. Guido is niet te spreken over het feit dat zijn lief en nichtje spotten met iemands geaardheid. Ondertussen crasht Emma bijna door het vele werk op school in combinatie met de zorg voor Mila. Ze loopt gefrustreerd rond omdat ze vreest dat ze haar maquette niet tijdig zal klaar krijgen. Tijdens het werken aan deze schoolopdracht, valt een oververmoeide Emma echter in slaap. Hannah beslist om haar vriendin te laten uitrusten en de maquette zelf onder handen te nemen. Emma is superblij wanneer ze van haar docent een 18 op 20 heeft gekregen hiervoor.

Guido en Emma stellen een planning op om Mila af te gaan halen bij de crèche, omdat Emma haar meerdere keren vergat op te gaan halen. Tijdens de examenperiode wordt ze constant afgeleid door haar dochtertje Mila. Emma zit zodanig met haar hoofd bij haar schoolwerk dat ze een cruciale fout maakt: ze laat Mila alleen achter in haar wagen tijdens haar presentatie. Mila belandt in het ziekenhuis, maar is buiten levensgevaar en zal er ook niets aan over houden. Na het voorval met Mila denkt Emma eraan om te stoppen met haar studies. Dat is echter buiten haar vader Frank gerekend. Hij kan Emma overtuigen om haar studies niet te laten vallen.

Emma en Guido hadden beslist om hun dochtertje Mila een tijdje bij grootvader Frank te laten logeren, zodat Emma in alle rust en alle stilte kon studeren voor haar examens. Wanneer Frank Emma en de friends bezoekt tijdens 'het spitsuur', begint hij zich af te vragen of het huis niet te druk is voor het gezin van haar dochter. Wat later krijgt Emma te horen dat ze 7 herexamens heeft en begint ze te twijfelen aan haar eigen kunnen. Door de herexamens zal ze Mila nog meer moeten missen, omdat Emma en Guido hun dochtertje dan nog langer bij Frank moeten achterlaten. Emma is woedend wanneer haar vader alsmaar zijn gsm niet opneemt. Wat later staat Frank, zonder Mila, voor de deur. Hij is van mening dat het huis van de 'friends' geen goede plaats is om een kind op te voeden en eist het hoederecht over zijn Mila...

Familie 5769 008
Familie 5776 003
S26 afl5781 018
S26 afl5786 033
Familie 5787 005
Familie 5808 004
Familie 5818 005
Familie 5831 005
SoepAanHuisSeizoen26
Familie 5838 002
Familie 5841 001
S26 afl5861 021
Familie 5864 001
Schermafdruk 2017-02-10 18.51.34
Emma-en-Guido
Emma-en-Guido-1
16487546 10155071732842491 8752651842477354436 o
Aflevering 5918-1
Aflevering 5934-2

Emma en Guido zijn in alle staten door het nieuws van Frank. Emma gaat haar vader opzoeken, maar kan niet tot hem doordringen. Guido haalt er de politie bij waardoor Mila terug bij haar ouders terecht komt. Frank brengt Emma een bezoekje om het uit te leggen, maar blijft beweren dat zij en Mila beter terug bij hem komen wonen. Emma wil er niets van weten en zet haar vader terug aan de deur. Linda probeert Frank te begrijpen en vraagt aan Emma om haar vader nog een kans te geven.

Twee maanden later

Frank is nog steeds niet van plan om zijn idee op te bergen en wil zelfs naar de rechtbank stappen om zijn gelijk te halen. Emma bereidt zich voor om zichzelf te verdedigen in de rechtbank, maar krijgt van Rudi Verbiest het advies om toch een advocaat te zoeken. Frank maakt opnieuw zijn opwachting bij Emma en Guido om het tweetal terug te overtuigen van zijn gelijk. Wanneer hij Stan Lauwers aantreft, maakt hij een foto van de 'crimineel' en wil hij dat gebruiken in de rechtbank. Emma neemt Evy dit enorm kwalijk en vreest dat ze het hoederecht over haar dochtertje wel eens zal kunnen verliezen. Ze voelt zich een slechte moeder en zit er volledig door.

Na een gesprek met Linda, wil Frank het opnieuw goedmaken met zijn dochter. Hij laat een bos bloemen met 29 rozen afgeven, wat een belangrijke betekenis heeft voor Emma. Ze gaat akkoord met een gesprek en Frank belooft dat hij niet naar de rechtbank zal stappen omdat hij terug vrede wil sluiten met haar. Emma aanvaardt dit en probeert haar vader te vergeven.

Dankzij haar tegenvallende examens en de stress door haar vader, heeft Emma besloten om haar studies op te zeggen en huismoeder te worden. Maar Guido klaagt al snel dat hun financiële toestand er niet echt rooskleurig uitziet door één loon en spoort Emma aan om ook werk te zoeken. Emma wil werk maken om haar meisjesdroom te laten uitkomen: model worden. Via Hannah hoopt ze een job te krijgen bij Fashion Agency en ze maakt een afspraak met Peter. Hij geeft Emma het advies om een portfolio op te stellen en Emma schakelt Guido in als fotograaf. Peter is echter niet volledig overtuigd door de foto's en vindt dat Emma haar portfolio nog moet uitbreiden met meer diversiteit.

Wanneer Jan in het café een feestje geeft voor Mieke, springt Emma in achter de bar. Jan betaalt haar echter te weinig en Emma toont haar ongenoegen. Desalniettemin gaat ze aan de slag in het café nadat Agnes haar ontslag gegeven heeft. Ze wordt zo de collega van Faroud Kir, waarmee ze het heel goed kan vinden op professioneel vlak.

De eerste verjaardag van Mila nadert en Emma wil dit niet zomaar laten voorbij gaan. Ze plant een groot feestje in een zaal en gaat op zoek naar het ideale cadeautje. Guido vindt dat Emma overdrijft en te veel geld uitgeeft voor hun dochtertje, zeker wanneer Emma duidelijk maakt dat ze een groot en duur poppenhuis wil kopen. Guido kan Emma overtuigen om de zaal te annuleren en het feest kleiner te maken zodat ze wat geld kunnen besparen.

Op de verjaardag van Mila zelf is Emma teleurgesteld dat niemand van de familie of vrienden aan de verjaardag van haar dochter heeft gedacht, zelfs Guido niet. Guido doet zelfs zeer vreemd en Emma beschuldigt hem ervan om een affaire te hebben met een andere vrouw. Maar in werkelijkheid heeft Guido iedereen opgetrommeld om stiekem een verrassingsfeestje te organiseren in de Jan & Alleman. Emma's geluk kan niet op wanneer ze er al haar vrienden en familie treft. Ze hebben met z'n allen samengelegd voor het poppenhuis voor de kleine Mila.

In de Jan en Alleman komt het meermaals tot discussies tussen Emma en Jan omdat hij vindt dat Emma te veel pauzes neemt. Emma kan niet langer samen werken met haar schoonvader en neemt ontslag. Hierdoor verbetert de financiële toestand van Emma en Guido niet en dat zorgt voor spanningen tussen het koppel. Wanneer Guido op het werk van Kobe de aanbieding krijgt om een paar zaakjes in het zwart af te handelen, gaat hij hierop in om geld bij elkaar te krijgen. Ondertussen heeft Emma alweer een nieuwe job bij 'Soep aan Huis' waarvoor ze zelfgemaakte soep moet rondbrengen. Dit wordt al snel een flop wanneer duidelijk wordt dat Emma niet de grootste kokkin is. Ze gaat daarna tijdelijk aan de slag in de foodbar, ter vervanging van Zjef.

Door zijn extra praktijken in de garage van Kobe, gedraagt Guido zich zeer vreemd. Emma wil te weten komen wat er scheelt en vindt perongeluk een grote som cash geld in zijn spullen. Guido biecht alles op en Emma is volledig in haar nopjes met dit nieuws. Ze kan het extra geld goed gebruiken om enkele spulletjes te kopen, al wil Guido vooral dat Emma dit geheim voor zichzelf houdt. Als het te veel opvalt dat ze plots wel geld hebben, kan hun omgeving argwanend worden.

In de foodbar probeert Emma al snel haar steentje bij te dragen door met enkele ideeën op de proppen te komen. Ze organiseert achter de rug van Trudy een speeddate om Hanne aan een lief te helpen. Trudy vindt het uiteindelijk wel een goed idee, maar de speeddate is geen groot succes.

Na het grote familiefeest van Anna Dierckx staat de volledige familie Van den Bossche op zijn kop. De doodgewaande Bart Van den Bossche dook terug op en hierdoor is de familie in gevaar. Trudy, Hanne en Jelle mogen hun huis niet verlaten, waardoor Emma opnieuw aangenomen wordt in de foodbar om Zjef een handje te helpen. Het duurt echter niet lang voor Zjef zich ergert aan het gedrag van Emma, vooral omdat ze weigert om hem te gehoorzamen en gewoon haar eigen dingetje doet. Op aanraden van Hanne geeft Zjef haar voor één dag de verantwoordelijkheid van de baas, maar Emma heeft er plezier in om Zjef te commanderen en wil haar eigen ideeën uitwerken.

Emma wil in de foodbar een feestje organiseren voor een aantal vrienden, maar Zjef geeft geen toestemming. Emma luistert opnieuw niet en doet gewoon haar eigen zin. Tot Zjef perongeluk naar de foodbar gaat om een flesje melk te komen halen. Tot overmaat van ramp hebben de buren de politie gebeld en moet Zjef de volgende dag het gaan uitleggen bij Lars. Tot zijn grote verbazing is Lars helemaal weg van het idee om een 'pop-upfuif' te organiseren en Zjef gaat met alle pluimen lopen. Emma is opgelucht dat Lars zo reageert.

Emma merkt dat Guido de laatste tijd zeer verstrooid is en nog amper tijd voor haar vrijmaakt. Ze beslissen dan ook om niets speciaals met Valentijn te doen, maar Emma is toch jaloers wanneer ze ziet hoe Evy in de watten gelegd wordt door Stan. Emma wil op reis vertrekken met Guido, maar hij kan de garage niet achterlaten. Wanneer Guido in de problemen komt met een gestolen auto die in zijn garage staat, komt Emma dit snel te weten en probeert ze Guido en Kobe te helpen. Ze hoort dat de politie alle garages uit de buurt uitkamt, op zoek naar de gestolen auto. Samen met Guido rijdt ze naar een afgelegen plek in een bos om de bewuste auto in brand te steken, maar ze worden opgeschrikt door een buurtbewoner.

Emma en Guido komen in nauwe schoentjes te zitten wanneer de louche zakenpartner van Guido - Ronald - de gestolen auto terug wil. Guido en Emma willen de auto terughalen, maar die is ondertussen verdwenen. Guido gaat op allerlei manieren op zoek naar een duplica van het model, maar ondertussen dreigt Ronald met harde acties als de auto niet snel terug is. Emma besluit samen met Guido en Mila op de vlucht te slaan en ze gaan onderduiken in de brouwerij van Niko. Samen met Kobe gaan ze op zoek naar een plannetje om Ronald te laten oppakken door de politie, zonder zelf in de problemen te komen. Ze lokken Ronald en zijn kompaan naar de plek in het bos, maar alarmeren ook de politie. Eenmaal daar, wordt Ronald opgepakt.

Wanneer Jan zijn verjaardag viert, zijn Emma, Guido en Mieke getuige van een passionele kus tussen hem en Viv Neyskens. Guido heeft het hier moeilijk mee en weigert te zwijgen tegen zijn moeder. Emma vindt dat Jan zijn problemen zelf moet oplossen en kan Guido overtuigen om zich niet te moeien met de relatie van zijn ouders.

Ondertussen wordt Emma door Hanne uitgedaagd om een week lang geen internet, laptop of GSM te gebruiken. Emma gaat de uitdaging in met als inzet dat Hanne een week haar slaafje wordt als ze wint. Hanne probeert op allerlei manieren Emma terug in de verleiding te brengen, maar ze lijkt te mislukken in haar opdracht. Tot Hanne haar toch in de val kan lokken en Emma hierdoor de opdracht verliest. Emma moet nu zelf een week lang het slaafje zijn van Hanne, maar klaagt al snel over de strenge eisen van haar vriendin. Hanne voelt zich uiteindelijk schuldig en besluit Emma eventjes in de bloemetjes te zetten.

Guido komt te weten dat zijn vader nog steeds iets heeft met Viv en besluit zijn moeder op pad te sturen zodat ze de twee op heterdaad kan betrappen. Emma en Guido moeten nadien Linda in huis nemen, omdat ze haar koffers gepakt heeft. Ondertussen maakt Emma duidelijk plannen om de kamer van Zjef en Rudi in te palmen, die van plan zijn om te verhuizen naar een eigen woning.

Trivia

Generiek

Galerij

Foto's

Lees Meer

  • Voor meer informatie over Emma en Guido, zie hier.
  • Voor meer informatie over het ongeval van Emma, zie hier.