FANDOM

Estee Eeckelaert
Seizoenen 2425 EsteeProfiel25
Eerste verschijning Aflevering 5470 - 13 maart 2015
Laatste verschijning Aflevering 5690 - 11 maart 2016
Gespeeld door Dorien De Clippel

Kinderen -
Ouders Henri Eeckelaert en Felicia Eeckelaert
Huidige categorie Vorige Gastpersonages
Algemene InformatieFamilie en LiefdeslevenStudies en BeroepslevenVerhaallijnenTriviaFoto's

Algemene Informatie

Estee Eeckelaert is een gastpersonage dat van 13 maart 2015 tot en met 11 maart 2016 vertolkt wordt door Dorien De Clippel

Familie en Liefdesleven

Estee is de dochter van Henri Eeckelaert en Felicia Eeckelaert. Tijdens het 24ste seizoen leerde Estee Arno Coppens kennen op de middelbare school van Mechelen, waar beiden op dat moment werkten. Wat later beginnen de twee een relatie en vraagt Estee al snel aan Arno om bij haar in te trekken. Vooral omdat ze Arno's moeder, Liesbeth Pauwels, iets te opdringerig vindt. Estee woont namelijk al sinds haar achttiende alleen.

Tijdens een gesprek met Mieke Van den Bossche vertelt Estee dat ze een zus genaamd Lotte Eeckelaert heft en dat Lotte een verpleegster is die zowel Mieke als Linda Desmet kent van in het Algemeen Ziekenhuis. In 2016 vraagt Arno haar ten huwelijk en stappen uiteindelijk in juli 2016 in het huwelijksbootje.

Studies en Beroepsleven

Estee is leerkracht Zedenleer van opleiding en geeft les op dezelfde middelbare school als Arno, die op zijn beurt leerkracht Informatica is van onder andere de klas van Louise Van den Bossche. In 2015 geeft ze reeds twee jaar les op de school van directeur Leo Durinck.

Verhaallijnen

Familie 5470 007
EsteeArnoS24

Arno heeft een grote verrassing in petto voor zijn familie: hij heeft een nieuwe vriendin genaamd Estee. Liesbeth vraagt aan Arno om haar uit te nodigen voor de verjaardag van Stefanie.

Gedurende Stefanie haar verjaardag maakt de familie kennis met Estee. Maar de avond verloopt niet voor iedereen even vlot. Estee kan enkel goed opschieten met Benny. Liesbeth, Stefanie en Thomas geraakten niet echt aan de praat met haar. Wanneer Stefanie en Thomas naar Zaventem moeten vertrekken om hun vlucht naar Venetië te halen, beslist Estee ook om op te stappen samen met Arno. Liesbeth en Benny blijven thuis alleen achter en eten zelf het dessert op. Terwijl Benny Estee een toffe griet vindt, is Liesbeth teleurgesteld.

Wanneer Estee de dagen daarna bij Arno thuis langskomt, groeit er nog altijd geen band tussen haar en Liesbeth. Ze vindt dat het tijd is dat Arno het ouderlijke nest verlaat, maar Liesbeth heeft het moeilijk om hem los te laten. Arno geeft Estee gelijk en hij gaat bij haar wonen.

S25 E003 030
Familie 5622 001-30ehzsyzz3kzl930a926tm
Aflevering 5626-8
Aflevering 5690-2

Liesbeth Pauwels heeft beslist om in te gaan op het voorstel van CEO Jack Dean en zal voor enkele maanden naar Los Angeles trekken. Wanneer Liesbeth voor een dagje terug naar huis komt, voor ze richting Amerika trekt, komen ook Arno Coppens en Estee langs om afscheid te nemen. Al zal het afscheid niet zo lang duren, want ook Arno en Estee trekken richting de VS om er de Westkust af te reizen met hun tweetjes.

Enkele weken later vertrekt Benny richting de VS om zijn vrouwtje te bezoeken. Het komt opnieuw tot een confrontatie tussen Estee en haar schoonfamilie, wanneer Patrick Pauwels haar op de man af vraagt waarom ze niet naar het terugkeerfeestje van Benny wil komen. Arno moest van haar zeggen dat ze het zogezegd te druk had om te komen. Patrick vindt dit een zwak excuus en maakt zich kwaad tegen haar. Estee beslist te gehoorzamen en dus op te dagen op het feestje. Daar komt de familie te weten dat buiten Benny ook Liesbeth teruggekomen is naar België.

Nadat Liesbeth ontslag nam bij VDB en Benny investeerde in de dure reis naar Kenia, beslist hij ook nog geld te pompen in een nieuwe 3D-televisie. Niet veel later komen Arno en Estee op bezoek en vertellen dat ze in het huwelijksbootje willen stappen. Terwijl Benny enthousiast is voor hen, komt het bij Liesbeth nogal hard aan. Zij heeft namelijk nooit echt een band gehad met Estee. Benny en Liesbeth beslissen om de ouders van Estee, Henri Eeckelaert en Felicia Eeckelaert, uit te nodigen voor een etentje bij hen thuis. De twee verschrikken zich een bult wanneer haar ouders een trouwfeest van 20.000 euro willen organiseren. Enkele weken later verkondigen Arno Coppens en Estee dat ze van plan zijn om in juli al te trouwen, waardoor Benny Coppens en Liesbeth Pauwels vroeger dan verwacht het geld moeten bijleggen. Tot op heden hebben de twee Arno en Estee nog niet ingelicht over hun financiële problemen.

Aan het begin van het 26ste seizoen wordt duidelijk dat Estee en Arno in het huwelijksbootje gestapt zijn. Liesbeth en Agnes bekijken samen de trouwfoto's.

Trivia

  • Estee is enkele maanden na haar laatste verschijning nog te zien tot en met 31 oktober 2016 a.d.h.v. nieuw materiaal, meer bepaald haar trouwfoto's met Arno.

Foto's