FANDOM

Vorige Bedrijven

640px-33
Familie4717

F@C (Fashion at Sea) was het bedrijf van Gilbert Vandersmissen en Colette Vermeir. Colette bemoeide zich echter al jaren niet meer met het dagelijkse bestuur van het bedrijf. Die rol was weggelegd voor Caroline De Meester, die naast PR-verantwoordelijke ook de rechterhand van Gilbert was.

Sinds de ontmoeting tussen Mathias Moelaert en Gilbert Vandersmissen ontstond er een samenwerking tussen de twee modebedrijven. Veronique Van den Bossche was hier eerst niet voor te vinden, omdat ze bang was dat de confectiekleding niet zou samengaan met de pret-à-porter-kleding van MVM. Uiteindelijk ontstaat er een goede samenwerking tussen de twee en ontstaan er enkele kledinglijnen die zeer succesvol waren bij het publiek.

Na de dood van Gilbert, kwam het bedrijf volledig in de handen van Colette. Dan wordt duidelijk dat F@C bestaat uit 20 winkels, gronden en logistiek. Colette wilde al snel het bedrijf verkopen en stelde de familie Van den Bossche voor om F@C over te kopen om zo een holding te kunnen opstarten. Dit zorgde voor een fusie van F@C met MVM tot VDB Fashion, dat een onderdeel van de VDB Holding werd.

Werknemers bij einde