FANDOM

Eerste generatie Tweede generatie Derde generatie
Hendrik
Hendrik seizoen17
Veerle
SF16-Veerle
Jurgen
Kruis

Hendrik Suys

Hendrik seizoen17
Hendrik is de man van Gerda en de vader van Veerle. Hij is tegen de relatie van zijn dochter Veerle met Bjorn. Bjorn kwam Veerle halen op haar trouwdag, wat hem een grote vernedering opleverde. Hendrik heeft Veerle ook beveelt om haar kindje Jurgen af te staan aan een pleeggezin. Wanneer Gerda en Veerle erachter komen dat hij vaste klant was bij Club Lautrec wilt hij zelfmoord plegen, maar hij doet het uiteindelijk toch niet. Wanneer zijn dochter Veerle verlamd raakt en ze euthanasie wilt plegen, doet hij er alles aan om dit te verhinderen. Uiteindelijk neemt hij dan toch vrede met de beslissing van zijn dochter. Na haar dood verzoent Hendrik zich met Bjorn.

Gerda Suys

Gerda profiel
Gerda is de vrouw van Hedrik en de moeder van Veerle. In tegenstelling tot haar echtgenoot, verzoent Gerda zich al snel voor het feit dat Veerle haar verloofde voor het altaar heeft laten staan om opnieuw iets met haar oude liefde Bjorn te beginnen. Gerda geldt dan ook als de ultieme bemiddelaar om Veerle en Bjorn met Hendrik te verzoenen. Na de dood van Veerle schudden Bjorn en Hendrik elkaar, mede dankzij Gerda, eindelijk de hand en ze helpt samen met Hendrik Bjorn om het autistisch zoontje van hem en Veerle op te voeden.

Veerle Suys

Veerle
Veerle is de dochter van Hendrik en Gerda, de vriendin van Bjorn en de moeder van Jurgen. Als tiener raakte ze zwanger van Bjorn Impens en kreeg ze een autistisch zoontje, genaamd Jurgen. Maar het koppel ging al snel uit elkaar en moest het kindje door haar vader gedwongen afgeven. Jaren later ontmoet ze Bjorn opnieuw. Ze laat voor hem haar verloofde aan het altaar staan. Hendrik kan hier niet mee leven, maar Gerda heeft hen al lang vergeven. Ze geraakt opnieuw zwanger van Bjorn, maar ze verliest het kind. Samen komen ze ook opnieuw in contact met Jurgen en ze besluiten voor hem te zorgen. Wanneer ze in de Ardennen van een rots valt, geraakt ze verlamd. Ze beslist euthanasie te plegen. Niet iedereen is het hier mee eens, maar uiteindelijk neemt iedereen er toch vrede mee. Sindsdien voedt Bjorn samen met Veerle's ouders Jurgen alleen op.

Jurgen Impens

Jurgen is de zoon van Bjorn en Veerle en de kleinzoon van Hendrik en Gerda. Hij is autistisch. Veerle geraakt als tiener zwanger van Bjorn en na de breuk met hem moet ze, gedwongen door haar vader, Jurgen afgeven. Wanneer Veerle en Bjorn jaren later opnieuw een relatie beginnen met elkaar besluiten ze om opnieuw voor Jurgen te zorgen. Wanneer Veerle verlamd geraakt en euthanasie pleegt voedt Bjorn Jurgen, samen met Veerle's ouders, op.